Jak niemało innych na dodatek dom mody Lanvin miał swój skromny początek w Paryżu. Nazwa jego pochodzi klasycznie od nazwiska jego założycielki: Jeanne Lanvin. Pochodziła ona z biednej rodziny i tylko jej talent i samozaparcie po rozwodzie wraz z odrobiną szczęścia pozwoliły jej zbudować tę idealną, cenioną do dziś markę.
W czasach, w których pracowały tylko biedne kobiety, na początku kariery Lanvin stała produkcja kapeluszy – Lanvin otrzymała w tym kierunku wykształcenie. Produkcji właśnie nakryć żeńskich głów był poświęcony pierwszy otworzony poprzez nią w 1898 roku paryski sklepik.
ekspresowo jednak zwiększyła swą działalność o kolorowe i wyjątkowo wygodne sukienki dla minimalnych dziewczynek a potem także ich matek. Choć sama Lanvin nie zajmowała się szkicowaniem i wynajmowała do tego z czasem pracowników była ona w pełni odpowiedzialna za charakter szytych w tym domu mody sukni, które wyróżniały się niebanalnymi barwami i romantycznymi dodatkami w postaci tiuli i koronek.
Owocem jej zainteresowań perfumami było pojawienie się w 1924 roku własnej stylizacji Lanvin pod nazwą „My Sin". Kolejną i nie mniej udaną kreacją okazały się być perfumy „Arpège" z 1927 roku. Na flakonie tych ostatnich pojawił się wizerunek matki z dzieckiem, zaprojektowany przez Paula Iribe, który miał stać się w pewien sposób symbolem domu mody Lanvin – to miłość do własnej córki bywała nieraz motorem poczynań projektantki mody i okazała się być także cennym źródłem inspiracji.
swego typu ewenementem jest, iż obie kreacje perfum są znanymi i lubianymi klasykami do dziś. Wykreowane przez młodego Andre Fraysee pachnidła „Arpège" są do dziś wytworzone. Z chwilowego zapomnienia dom mody Lanvin budzi w 1997 roku zmiana jego właściciela (m.in.
na L'Oreal). Owocem tej odnowy stała się także progresywna edycja ulubionego zapachu „Arpège", której podjęła się w 2003 roku Karine Dubreuil pod nazwą „Lanvin Eclat d'Arpège". Podczas gdy oryginał przystępny jest dziś w szlachetnym czarnym flakonie ze złotym zamknięciem, jego nowa edycja urzeka delikatnym fioletowym odcieniem.
dodatkowo kolejne współczesne kreacje perfum tej marki w umiejętny sposób podejmują dialog z bogatą i cenną tradycją. Pachnidła „Jeanne Lanvin" z 2008 roku posiadają nawiązywać swym kolorem do wykreowanej swego czasu poprzez założycielkę domu barwy delikatnego różu.
Nowymi edycjami starszych kreacji są „Rumeur" i „Merry me!". Więcej