od 102,60 PLN
oszczędzasz do 11%
Dom mody znany pod nazwiskiem jego założyciela: Roberto Cavalli sięga swoimi początkami roku 1970. Prawdziwym przełomem jednak miał być dwa lata później pokaz jego projektów w niezwykle reprezentacyjnym miejscu w mieście jego narodzin: w Palazzo Pittich we Florencji.
Pokaz ten był mnóstwo obiecującą zapowiedzią sukcesu jego domu mody: w ten sposób dał on świadectwo swoich uzdolnień artystycznych, najprawdopodobniej odziedziczonych po dziadku Giuseppe Rossi, znanym włoskim malarzu.
Roberto Cavalli nie tylko studiował także sztuki ładne, lecz też ochoczo eksperymentował z technikami druku. Poprzez niego opatentowany sposób dekoratywnego drukowania na skórze stał się poniekąd jego znakiem rozpoznawczym.
na dodatek jego projekty ubrań od zawsze charakteryzował dość krzykliwy fason, z ochotą przekraczający utarte granice konwenansów i tradycji. W projektach nieraz powracają desenie skór zwierzęcych z cętkami lamparta albo paskami zebry, poprzez co ochoczo są uosabiane z jego nazwiskiem.
Licencję na pachnidła domu mody Cavalli pojawiające się na rynku począwszy od 2002 roku przeszły po dziesięciu latach w ręce koncernu Coty. Bardzo udaną i oklaskami przywitaną jest seria perfum Roberto Cavalli, która została wylansowana przez Louise Turner.
Do wody toaletowej wraz z edycją limitowaną „Exotica" z 2012 roku dołączyły w 2013 kreacje „Acqua", a także „Nero Assoluto". Zmysłowe kombinacje aromatów w przeważającej części o nutach orientalnych i kwiatowych mają charakter ekskluzywny i stylowy.
Łączy je również wspólny design flakonów o miłych obłych kształtach i o grubym szklanym dnie. Flakony różni zabarwienie, od złotego poprzez lazurowy, czerwony i czarny. Z tymi barwami perfekcyjnie komponuje się złote, dekoratywne zamknięcie wieńczące całość z plastycznie przedstawionym firmowym logo: dwoma finezyjnie się splatającymi literami C.
Nie mniej interesująca jest linia „Just Cavalli", która obejmuje jednocześnie perfumy i kosmetyki damskie jak i męskie. Natomiast „Paradiso" to najnowsze objawienie na rynku firmy Roberto Cavalli z 2015 roku o egzotycznych aromatach, począwszy od bergamoty, mandarynki, owoców cytrusowych i jaśminu, aż po olejki pinii, cyprysu i liści laurowych w podstawie.
Uwagę zwracają pachnidła na siebie już interesującym flakonem z grubego, szlifowanego na kryształ szkła. Reklamowy spot nieprzeciętnie oddaje egzotyczny i gorący klimat, będący tak poprawnie wyczuwalną inspiracją tych perfum: to krótka historia męsko-damskiego spotkania na tropikalnej wyspie, gdzie zmysły i żądze nie sposób utrzymać na wodzy.