Hubert de Givenchy, pochodzący z arystokratycznej rodziny francuskiej, po wcześniejszych doświadczeniach w świecie mody zdecydował się w roku 1952 na utworzenie własnej marki. Młody i utalentowany de Givenchy nie poprzestał jednak na tym i kilka lat później wraz ze swoim bratem zajął się ponadto z sukcesem kreowaniem żeńskich perfum.
Pierwszą kreacją w świecie czarodziejskich aromatów były pachnidła L'Interdit, które powstały, już wkrótce po tym, jak poznał wschodzącą gwiazdę filmową Audrey Hepburn. Zainspirowany jej osobistym urokiem, w którym widział ideał kobiety, nie tylko stworzył specjalnie dla niej kostiumy filmowe, ale także te pierwsze pachnidła.
Hepburn wzięła wówczas udział w ich promocji: jej drobna twarz z typową króciutką grzywką pojawiła się na plakatach reklamowych, zwracając na siebie uwagę wyzywająco patrzącymi, nieco smutnymi, ciemnymi oczami.
Hepburn pozostała do swojej śmierci muzą de Givenchy. Marka Parfumes Givenchy S.A. Rozwinęła się natomiast w następnych latach oferując z czasem też perfumy męskie, na czele z Monsieur de Givenchy oraz kosmetyki wraz z poszukiwanymi akcesoriami do makijażu.
Obok owej sławnej pierwszej kreacji nic nie tracącymi na popularności klasykami domu de Givenchy stały się dodatkowo Givenchy III, Le De oraz Eau de Givenchy. Większość stylizacji z tego domu urzeka kwiatowymi kompozycjami z dodatkiem słodyczy wanilii i obowiązkowej nutki arystokratycznej.
Do ostatnich ciekawych nowinek należy para perfum dla niej i dla niego: Play for Her i Play for Him w nowoczesnych, do złudzenia przypominających iPoda flakonach spod ręki artysty Serge Mansau. W nawiązaniu do pierwszego sukcesu powstała w ostatnich latach również linia wody toaletowej Very Irrésistible Givenchy, reklamowanej przez Amande Seyfried.