od 98,94 PLN
oszczędzasz do 5%
Dom mody znany pod nazwiskiem jego założyciela: Roberto Cavalli sięga swymi początkami roku 1970. Prawdziwym przełomem jednak miał być dwa lata później pokaz jego projektów w nad wyraz reprezentacyjnym miejscu w mieście jego narodzin: w Palazzo Pittich we Florencji.
Pokaz ten był niemało obiecującą zapowiedzią sukcesu jego domu mody: w ten sposób dał on świadectwo swych uzdolnień artystycznych, najprawdopodobniej odziedziczonych po dziadku Giuseppe Rossi, znanym włoskim malarzu.
Roberto Cavalli nie tylko studiował dodatkowo sztuki spektakularne, ale też z ochotą eksperymentował z technikami druku. Poprzez niego zastrzeżony sposób dekoracyjnego drukowania na skórze stał się poniekąd jego znakiem rozpoznawczym.
dodatkowo jego projekty ubrań od za każdym razem charakteryzował dość krzykliwy fason, z ochotą przekraczający utarte granice konwenansów i tradycji. W projektach nieraz powracają desenie skór zwierzęcych z cętkami lamparta lub paskami zebry, poprzez co z ochotą są uosabiane z jego nazwiskiem.
Licencję na perfumy domu mody Cavalli pojawiające się na rynku począwszy od 2002 roku przeszły po dziesięciu latach w ręce koncernu Coty. Bardzo udaną i oklaskami przywitaną jest kolekcja perfum Roberto Cavalli, która pozostała wylansowana poprzez Louise Turner.
Do wody toaletowej wraz z edycją limitowaną „Exotica" z 2012 roku dołączyły w 2013 kreacje „Acqua" oraz „Nero Assoluto". Zmysłowe kompilacje aromatów w przeważającej części o nutach orientalnych i kwiatowych posiadają charakter wytworny i wysmakowany.
Łączy je także wspólny design flakonów o przyjemnych obłych kształtach i o grubym szklanym dnie. Flakony różni zabarwienie, od złotego przez lazurowy, czerwony i czarny. Z tymi odcieńmi rewelacyjnie komponuje się złote, dekoracyjne zamknięcie wieńczące całość z plastycznie przedstawionym firmowym logo: dwoma delikatnie się splatającymi literami C.
Nie mniej interesująca jest linia „Just Cavalli", która obejmuje równocześnie perfumy i kosmetyki kobiece jak i męskie. Natomiast „Paradiso" to najnowsze objawienie na rynku firmy Roberto Cavalli z 2015 roku o egzotycznych aromatach, począwszy od bergamoty, mandarynki, owoców cytrusowych i jaśminu, aż po olejki pinii, cyprysu i liści laurowych w podstawie.
Uwagę zwracają pachnidła na siebie już atrakcyjnym flakonem z grubego, szlifowanego na kryształ szkła. Reklamowy spot doskonale oddaje egzotyczny i gorący klimat, będący tak poprawnie wyczuwalną inspiracją tych perfum: to krótka historia męsko-kobiecego spotkania na tropikalnej wyspie, gdzie zmysły i żądze nie sposób utrzymać na wodzy.