• Producent: Branson Richard
  • Kategoria: Biznes, ekonomia
  • ISBN: 9788364437755
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Branson Richard
  • Wydawnictwo: STUDIO EMKA
  • Ilość stron: 440
  • Rok wydania: 2014

Sir Richard Branson brytyjski miliarder, właściciel obejmującej ponad 400 firm The Virgin Gropus stawia tezę, że kończy się era industrialna, a inicjuje era ludzi. W swej książce opisuje historie przedsiębiorców, którzy przekształcają swoje firmy tak, aby stanowiły siłę, czyniącą dobrobyt i społeczny pożytek dla nas i całego świata. "Pora postawić kapitalizm do góry nogami. Czas wywrócić biznes do góry nogami" - o tym właśnie jest ta książka.



Wyniki finansowe nie są najważniejsze. Myśląc o nich na dłuższą metę nie stworzymy wartościowego biznesu. Nie należy oszczędzać, trzeba skoncentrować się na tworzeniu miejsc pracy. W czasach kryzysu może do wydawać się ironią, ale takie właśnie myślenie zaszczepia przedsiębiorcom Richard Branson. Nie zyski, nie konkurencyjność, a owe "czynienie dobra" jest najważniejsze w interesach. I jak sam przekonuje, to droga do znacznych zysków.



Na blisko 400 stronach Branson stara się udowodnić, że jego podejście przynosi efekty. Książka jest zbiorem jego historii, jego pracowników i znajomych biznesmenów, którzy osiągnęli sukcesy poprzez bycie etycznym. Po zagłębieniu się w to, co pisze, można dostrzec, że jest w tym dużo prawdy.



Na samym początku Branson ogłasza, że dylemat zyski czy etyka jest fikcyjny. Przypomina, że w biednych krajach ten dylemat nie występuje, gdyż firmy kreuje się tam po to, żeby wypełniać potrzeby społeczne.



Łatwiej jest powiedzieć, a trudniej zrobić. Branson ma świadomość, iż rady, które daje mogą wydawać się syzyfową pracą. Mamy dbać o środowisko? Po co? Przecież inni psują. Kreować miejsca pracy? Nie ma na to czasu. Branson przytacza tutaj obraz sytuacji, w której nie myślimy już jedynie o własnym podwórku. To powinno nas napędzać do robienia wartościowego biznesu.



marki i korporacje powinny dojrzeć obszerne zmiany, które przechodzi świat. Biznes nie musi być społecznie odpowiedzialny. Branson uważa, iż w nadchodzących dekadach będą prosperować te przedsiębiorstwa, które wiedzą jak sobie radzić czyniąc równocześnie dobro. Te, które będą skupiały się tylko na maksymalizacji zysków nie przetrwają,bo na to nie zasługują.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Biznes, ekonomia