Ostatnia dekada wywróciła świat biznesu i marketingu do góry nogami. Technologie, kryzysy, zmiany w polityce i stylu życia sprawiły, iż przed decydentami pojawiła się niespotykana wcześniej masa znaków zapytania. Skończyła się, dająca poczucie pewności i kompetencji, era długookresowych strategii oraz obowiązujących poprzez dekady reguł czy podręczników marketingu. Pożegnaliśmy również raczej na dobre oswajanego przez dekady homo oeconomicus. Prawie żal tych przeczytanych grubych książek W tym samym czasie – co jest powtarzane jak zdarta płyta – geometrycznie wzrosła ilość źródeł informacji, na podstawie których można podejmować dobre decyzje. Czy organizacje, firmy i marki jeszcze nad tym panują?
( )
W 2017 roku, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii ( ) postanowiło bliżej przyjrzeć się zagadnieniom wykorzystania danych o rynku i konsumencie przy decyzjach biznesowych. W marcu 2017 r. Odbyło się przełomowe w Polsce wydarzenie: Forum Data Driven Decisions, skupiające równocześnie dostawców zróżnicowanego typu danych marketingowych (od klasycznych agencji badawczych przez giganty technologiczne, aż po wyspecjalizowane firmy butikowe), jak i odbiorców tych danych – marketerów, strategów i kadrę zarządzającą firm. Spotkali się przedstawiciele zróżnicowanych pokoleń, różnorodnej wielkości przedsiębiorstw, z rozmaitych kategorii. Zarządzający markami z pierwszej dziesiątki firm w Polsce mieli okazję wymienić opinie z właścicielami niewiele znaczących przedsiębiorstw i firm rodzinnych. Zwolennicy decyzji bazujących na intuicji mogli przyjrzeć się wynikom biznesowym firm biorących pod uwagę rzetelne analizy danych o rynku i konsumencie.
( )
Data Driven Decisions to pierwsza w Polsce publikacja, która rozwieje wątpliwości marketerów i decydentów i wskaże najistotniej doceniane i najpewniejsze źródła informacji konieczne do decyzji strategicznych i taktycznych w biznesie. Eksperci PTBRiO i konferencji Data Driven Decisions wskażą, na jakich partnerach i źródłach można polegać na poszczególnych etapach realizacji misji marketingowej: od tworzenia strategii, przez sprzedaż, aż po zarządzanie relacjami z klientem czy konsumentem.
Biznes to praktyka, która może rozpędzić się jedynie na solidnej podstawie teoretycznej i know-how. Postanowiliśmy zatem – na każdym z „przystanków" marketingu (od planowania strategicznego po utrzymanie relacji z klientami) – porozmawiać z praktykami: przedstawicielami różnych firm i organizacji, które odniosły sukces na rynku. Dzięki czemu poznacie nie tylko naukowe i teoretyczne podstawy do podejmowania właściwych decyzji, ale i funkcjonalne wskazówki od ludzi, którzy w solidnych sytuacjach rynkowych zostali skonfrontowani z dylematami: intuicja czy dane? Wiedza z producenta czy informacje z zewnątrz? Poczekać z decyzją jeszcze miesiąc czy działać już dziś?
Mateusz Galica, Wstęp
Podtytuł: Jak odnaleźć się w natłoku źródeł informacji?
ISBN: 9788301201340
Kod paskowy: 9788301201340
Redakcja: Lutostański Michał Jan, Galica Mateusz, Protasiuk Michał
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20411
liczba stron: 252
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 13
Waga: 0.395
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka