• Producent: Adamczak Marcin
  • Kategoria: Biznes, ekonomia
  • ISBN: 9788301203429
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Marcin Adamczak
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Ilość stron: 234
  • Rok wydania: 2021

Co to znaczy produkować film$64 Jak handluje się filmami$65 Czy w świecie produkcji filmowej istnieją odpowiedniki magazynów, w których zalegają niechciane poprzez kupujących produkty$66 Na czym polegają różnice między systemami filmowymi: amerykańskim, opartym na kumulacji kapitału ekonomicznego, i europejskim, odwołującym się do kapitału kulturowego i budowania prestiżu$67 Jaką rolę w pejzażu kinematograficznym odgrywają rozwijające się w zawrotnym tempie Chiny$68 Książka Marcina Adamczaka jest poświęcona kinu w optyce rynkowej i instytucjonalnej.

Podejmuje m.in. Takie tematy, jak: o handel filmami, o reguły ich rozpowszechniania, o festiwale, o światowy rynek filmowy. Pierwszą część książki autor poświęca kształtowaniu się dominacji amerykańskiego przemysłu filmowego.

wytwarza historyczne tło, zezwalające czytelnikowi zrozumieć współczesność, a także funkcjonowanie rynków filmowych w czasach najnowszych. W drugiej części autor opisuje europejski subsystem filmowy oparty na kumulacji kapitałów kulturowych, a nie ekonomicznych, choć zarysowuje jeszcze połączenia obecne na tym polu.

W trzeciej części książki autor podejmuje próbkę odpowiedzi na wciąż otwarte pytanie o rolę, jaką w pejzażu kinematograficznym odgrywają Chiny. Podrozdział poświęcony twórczości Zhanga Yimou pokazuje, jakimi sposobami kumulacji kapitałów posługują się dziś chińscy twórcy.

Część ta osadzona jest w szerokim kontekście historyczno-kulturowym, który pozwala spojrzeć na współczesną rywalizację mocarstw na arenie kinematograficznej w zupełnie inny sposób, i dojrzeć w niej emanację znacznie poważniejszych konfliktów politycznych i kulturowych.

W badaniach produkcyjnych autor nie koncentruje się na luźno powiązanych studiach przypadków. Oferuje odmienne podejście, preferując szersze ujęcie systemu kosztem szczegółowego opisu jednostkowych zjawisk.

widoczne jest tu połączenie aspektów produkcyjnych z motywem handlu filmami, obrotu i wymiany, rynku i kapitałów, zarysowanie perspektywy filmowego świata. Książka jest asygnowana dla studentów i wykładowców kursów akademickich dotyczących filmu, procesów globalizacji czy kultury współczesnej.

Może także być lekturą dla pasjonatów kina, którzy chcieliby poznać kulisy funkcjonowania przemysłów filmowych.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Biznes, ekonomia