Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie perspektywa humanistyczna marki Scholar Ocena produktu:

od 24,57 PLN

oszczędzasz do 4%

  • Producent: Scholar
  • Kategoria: Biznes, ekonomia
  • ISBN: 9788373839618
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Bolesław Goranczewski
  • Wydawnictwo: Scholar
  • Ilość stron: 232
  • Rok wydania: 2018
Niepodważalną wartością książki jest przeprowadzenie bardzo mocnego ( ) i krytycznego przeglądu dorobku naukowego związanego z badaniami klienta wewnętrznego i organizacyjnych zachowań obywatelskich. ( )
Przeprowadzone badania pozwoliły Autorowi zidentyfikować występujące w organizacjach współzależności między obu badanymi kategoriami naukowymi związanymi z upodmiotowionym postrzeganiem człowieka w organizacji. Złożona analiza tych zależności uwzględnia wartości ważne dla człowieka jako członka organizacji, takie jak: wolność, szczęście, godność, braterstwo i solidarność.
prof. Dr hab. Grażyna Prawelska-Skrzypek

Przedmiotem zainteresowania Autora jest perspektywa aksjologiczna we współczesnym zarządzaniu. ( ) Ujęcie aksjologiczne wychodzi poza paradygmat zrównania człowieka z pozostałymi czynnikami produkcji zgodny z tradycyjną teorią ekonomii. Uznaje człowieka za najważniejszy, odrębny byt w organizacji. Autor optymalnie identyfikuje pokaźną lukę badawczą w dotychczasowym dorobku nauk o zarządzaniu i wskazuje na potrzebę uwzględnienia w nich humanizmu i dalszego rozwoju koncepcji zarządzania humanistycznego. Perspektywa humanistyczna stanowi tu swoisty teoretyczno-metodologiczny „zwornik", w ciekawy i z pewnością nowatorski sposób kojarzący obszary nauk humanistycznych i nauk o zarządzaniu.
prof. Dr hab. Inż. Jacek Unold

Bolesław Goranczewski – doktor nauk ekonomicznych, menedżer o bogatym doświadczeniu w zarządzaniu oraz nadzorze właścicielskim. Początkowo zainteresowania naukowe autora koncentrowały się na jakości i znormalizowanych systemach zarządzania. Dotyczyły jego aspektów ekonomicznych, a ściślej prakseologicznych, ponieważ odnosiły się do pomiaru efektywności i produktywności systemów zarządzania jakością czy metod i narzędzi jej kontroli, a także doskonalenia. Z czasem w obszarze zainteresowań Autora pojawiły się kategorie klienta wewnętrznego i organizacyjnych zachowań obywatelskich, które zgodnie z założeniami klasyków powinny stanowić emanację humanizmu w organizacji.

Podtytuł: Perspektywa humanistyczna
ISBN: 9788373839618
Kod paskowy: 9788373839618
Autorzy: Goranczewski Bolesław
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20012
liczba tomów: 1
Numer kolejny tomu: 1
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 232
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.4x23.6
Głębokość (mm): 12
Waga: 0.38
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Biznes, ekonomia