To pierwszy podręcznik, który koncentrując się równocześnie na metodach gromadzenia i analizowania danych z pomiaru ilościowego, a także jakościowego w sposób kompleksowy pokazuje teoretyczne zagadnienia obsługi klienta.
Jego zakres został dobrany pod kątem problemów występujących w praktyce zawodowej. W książce wyjaśniono, jak rozpoznać zapotrzebowania klienta i przystosować proces obsługi zamówienia do jego wymagań i pragnień.
Przedstawione w niniejszej pracy metody, pozwalające na zbadanie odczuwanej satysfakcji klienta, mogą być wykorzystane do pomiaru osiągniętego poziomu świadczonych usług oraz będą cennym źródłem informacji służących do porównań z innymi świadczeniodawcami usług w danym segmencie.
Mogą dodatkowo wskazać te obszary, w których powinna nastąpić poprawa jakości oferowanych usług. Publikacja adresowana jest najczęściej do studentów kierunków: logistyka, zarządzanie i ekonomia na których wykładane są m.in.
przedmioty takie jak: logistyka, logistyczna obsługa klienta, metody ilościowe w logistyce, logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, usługi logistyczne, zarządzanie procesami logistycznymi. W książce znajdujemy (...) prawidłowo umotywowaną naukowo narrację o charakterze aplikacyjnym.
(...) Publikacja ma walory zarówno dydaktyczno-naukowe, jak i praktyczne. Może posiadać wykorzystanie równocześnie w procesie nauczania (studia wyższe, kursy powiększenia kwalifikacji, studia podyplomowe i w mniejszym zakresie - szkoły średnie kształcące w obszarze zarządzania marketingowców i logistyków), jak także w pracy zawodowej.
bardzo może być {pomocn|przydatn)a w sytuacjach w których należy dokonać oceny poziomu świadczonej obsługi logistycznej bądź zaprojektowania takiej obsługi. Z recenzji prof. Dr. Hab. Inż.