Przedstawiona w tej książce koncepcja firmy przywództwa silnie rozróżnia przywódców (liderów) i przywództwo. Dave Ulrich i Norm Smallwood podkreślają, iż dobrzy liderzy przychodzą i odchodzą, jednak system przywództwa organizacji musi gwarantujeć otrzymywanie odpowiednich rezultatów w długiej perspektywie czasowej,oczekiwania konsumentów i inwestorów były zaspokojone. W Marce przywództwa Ulrich i Smallwood pokazują przewagę tej producenta nad marką korporacyjną. Przy pomocy wiarygodnych informacji udowadniają, że organizacja, której liderzy ucieleśniają pożądaną markę, będzie miała wyższą wartość rynkową firmy konkurencyjne. Innymi słowy, marka przywództwa jest źródłem realnej wartości, a autorzy po raz pierwszy pokazują krok po kroku, jak ją stworzyć. Struktura książki oparta jest na sześciu krokach budowania producenta przywództwa; poszczególne rozdziały mówią o tym jak: " stworzyć cel dla firmy przywództwa " ocenić liderów w odniesieniu do wymagań związanych z marką " zmierzyć zwrot z inwestycji w producenta przywództwa " zbudować świadomość producenta przywództwa u kluczowych interesariuszy