przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicz. Ocena produktu:

od 24,95 PLN

oszczędzasz do 23%

  • Producent: Wąsowska Aleksandra
  • Kategoria: Biznes, ekonomia
  • ISBN: 9788381750028
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Aleksandra Wąsowska
  • Wydawnictwo: Poltext
  • Ilość stron: 242
  • Rok wydania: 2019

Książka, osadzona w nurcie przedsiębiorczości międzynarodowej, tj. Na styku biznesu międzynarodowego, zarządzania strategicznego i przedsiębiorczości, skupia uwagę na przedsiębiorcach, jako głównych aktorach procesu umiędzynarodowienia.

W publikacji postawiono następujące pytanie badawcze: jakie są jednostkowe uwarunkowania umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, rozumianego jako proces przedsiębiorczy obejmujący odkrywanie, tworzenie i używanie okazji na rynkach zagranicznych? Odpowiedź na to pytanie powiększa teoretyczne koncepcje internacjonalizacji przedsiębiorstw o perspektywę mikrofundamentów, wykorzystując aktualną wiedzę o społeczno-poznawczych uwarunkowaniach działalności człowieka.

*** Dr Aleksandra Wąsowska – adiunkt w Zakładzie Zarządzania Strategicznego i Międzynarodowego Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwentka Międzywydziałowych jednostkowych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach których uzyskała dyplom magistra kulturoznawstwa w zakresie iberystyki.

Magister zarządzania (UW) i psychologii (SWPS), a także doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu (UW). Dzięki stypendium rządu Francji (program Copernic) ukończyła roczne podyplomowe studia menedżerskie w Paryżu, organizowane przez konsorcjum francuskich Grandes Ecoles.

Doświadczenie biznesowe zdobywała w BNP Paribas (Polska, Francja, Portugalia), Banku Millennium (Portugalia), Ernst & Young (Polska) i w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Uczestniczyła w programach szkoleniowych dla dydaktyków i naukowców, organizowanych w Słowenii (International Management Teachers Academy, CEEMAN), a także w obszernej Brytanii (Henley International Business Masterclasses, University of Reading).

W 2018 r. Odbyła półroczny staż naukowy na Uniwersytecie Oksfordzkim, realizując projekt badawczy „The Communist Legacy and International Business”. Do jej zainteresowań naukowych należą zachowania przedsiębiorstw w złożonym i zmiennym otoczeniu instytucjonalnym, strategie umiędzynarodowienia przedsiębiorstw oraz psychologiczne uwarunkowania przedsiębiorczości (w tym przedsiębiorczości międzynarodowej).

Jest autorką ponad czterdziestu prac naukowych dotyczących powyższych zagadnień, publikowanych w Polsce i za granicą. Od 2018 r. Kieruje projektem badawczym „Legitymizacja korporacji międzynarodowej: polityczne i społeczne strategie polskich firm w Afryce Subsaharyjskiej”, finansowanych z grantu Narodowego Centrum Nauki (konkurs Opus 15).

Tytuł Przedsiębiorcy wobec okazji na rynkach zagranicznych mikrofundamenty umiędzynarodowienia marki Autor Aleksandra Wąsowska Wydawnictwo Poltext EAN 9788381750028 ISBN 9788381750028 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Biznes ilość stron 242 Format 16.5x23.5x1.2 cm Rok wydania 2019 Oprawa Miękka Wydanie 1 Waga 0.416 kg

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Biznes, ekonomia