Jak zbudować organizację, która będzie przynosiła korzyści dla swoich klientów, pracowników, inwestorów, społeczności, dostawców, a także środowiska naturalnego? "Niektórzy uważają, że koncepcja świadomego kapitalizmu jest idealistyczna i niepraktyczna.
W ich oczach świat biznesu jest polem twardej, brutalnej walki. W tym świecie dobrzy i mili ludzie za każdym razem kończą jako ostatni. (…) W rzeczywistości jednak prowadzenie biznesu w sposób zgodny z założeniami świadomego kapitalizmu nie tylko jest źródłem dobrostanu i szczęścia dla wszystkich interesariuszy, lecz także stanowi sekret uzyskania trwałych sukcesów.
tradycyjne przedsiębiorstwa zmuszone do konkurencji ze świadomymi firmami wkrótce odkrywają ich siłę, mądrość i oporność. (…) Świadomy kapitalizm sprawdza się w firmach wszelkich typów i rodzajów, gdyż gwarantuje poziom produktywnej produktywności, której konwencjonalne przedsiębiorstwa nie są w stanie dorównać.
Świadome marki cieszą się wyższą sprzedażą w stosunku do wartości swoich środków trwałych, posiadają wysoce produktywnych i skutecznych pracowników, wydają pieniądze tam, gdzie przynosi to zasadniczą korzyść dla klientów, i nie marnują swych zasobów na rzeczy, które nie dodają wartości.
Działają świadomie, dzięki czemu posiadają wszystko pod kontrolą." fragment "W tym wyśmienitym antidotum na obfitość ostatnio wydanych książek na temat kapitalizmu w kryzysie Mackey i Sisodia roztaczają przekonującą i inspirującą wizję nowej formy kapitalizmu opartego na wartościach i wyższym celu.
Obowiązkowa lektura dla wszelkich, którzy potrzebują jeszcze argumentów za tym, że stare sposoby prowadzenia biznesu są już nieaktualne." Paul Polman, dyrektor generalny Unilevera "Podróż Johna Mackeya do przebudzenia jest inspiracją nie tylko dla przedsiębiorców,w dodatku dla każdego, kto wierzy w nową definicję sukcesu dla kapitalizmu – taką, która obejmuje jednocześnie pozytywny wpływ tego systemu na społeczeństwo, jak i konwencjonalne miary biznesowe." Biz Stone, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Twittera "Od dawna wierzę,producenta mają obowiązek łączenia dążenia do jak najwyższych zysków ze świadomością społeczną, jednak niewielu jest liderów, którzy intuicyjnie rozumieją, jak to zrobić.
W »Świadomym kapitalizmie« John Mackey i Raj Sisodia przedstawiają realistyczny model, dzięki któremu przedsiębiorstwa będą mogły lepiej służyć najróżniejszym interesariuszom. Z całego serca polecam wysłuchanie tego, co posiadają do powiedzenia." Howard Schultz, prezes i dyrektor generalny Starbucksa Powyższy opis pochodzi od wydawcy.