Autorka podjęła próbę uporządkowania pojęć charakteryzujących cykl mentoringu, a także wypracowała plastikową typologię mentoringu. Cykl mentoringu – rozumiany jako świadomie wdrażany proces wspomagania osób, a przez to organizacji w osiąganiu wskazanych celów z użyciem potencjału mentorowanego i kompetencji mentora – został ukazany z perspektywy wszelkich jego interesariuszy, a więc jednocześnie mentora, mentorowanego, jak i organizacji, w której mentoring jest stosowany.
Realizacja celów pracy wymagała uzyskania odpowiedzi na następujące pytania badawcze:
Jaka jest skala używania procesów mentoringu w przedsiębiorstwach w Polsce oraz jaki wariant mentoringu zwykle wykorzystują polskie przedsiębiorstwa?
Jakiego typu efekty uzyskują poszczególni interesariusze procesów mentoringu w przedsiębiorstwach?
Jakie wewnątrzorganizacyjne uwarunkowania mentoringu kształtują uzyskiwane przez przedsiębiorstwa efekty dotyczące rozwoju pracowników, a także efekty dotyczące rozwoju organizacji?
Jakie są czynniki produktywności procesów mentoringu w przedsiębiorstwie?
Jaka zależność występuje poziomym sformalizowania cyklu mentoringu a jego produktywnością?
Książka dostarcza pierwszego w Polsce obrazu mentoringu w grupie przedsiębiorstw otrzymanego na podstawie wyników badania reprezentatywnego.
ISBN: 9788301200244
Kod paskowy: 9788301200244
Autorzy: Baran Małgorzata
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20411
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 264
Oprawa: Twarda
PKWiU: 58.11.12.0
Format: 17.0x24.0cm
Głębokość (mm): 18
Waga: 0.56
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka