Tytuł Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo Autor Natalia Potoczek Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-19999-9 Rok wydania 2018 Warszawa Wydanie 2 liczba stron 236 Format mobi, epub Spis treści Wstęp 7 1. Teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo 21 1.1. Źródła reorientacji procesowej organizacji 21 1.2. Współczesne podejście do zarządzania procesami w organizacji 28 1.3. Ewoluowanie struktur organizacyjnych – ergonomiczne i procesowe koncepcje struktury organizacyjnej 32 1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie zmian w organizacji i w zarządzaniu 37 2. Modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo 41 2.1. Przesłanki modelowego ujęcia zarządzania zasobami ludzkimi 41 2.2. Wyznaczanie celów zarządzania zasobami ludzkimi 44 2.3. Kształtowanie warunków organizacyjnych i personalnych dla zarządzania zasobami ludzkimi 50 2.4. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej 54 2.5. Ocena dojrzałości procesów 60 2.6. Uczestnictwo i odpowiedzialność w procesach personalnych 67 3. Metodyczne aspekty badań 75 3.1. Problemy, cele i założenia badawcze 75 3.2. Zakres prowadzonych badań 78 3.3. Zastosowane metody badań 80 3.4. Wybór przedsiębiorstw objętych studiami przypadków 81 4. Analiza podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi – studia przypadków 89 4.1. Model organizacji procesowej 89 4.1.1. Kształtowanie modelu organizacyjnego 89 4.1.2. Procesy i role jako podstawowe elementy modelu organizacji procesowej 92 Studium przypadku: Kształtowanie ról w Ericsson Sp. Z.o.o 105 4.2. Model kompetencji 108 4.2.1. Podejście systemowe do kształtowania kompetencji 108 4.2.2. Modelowanie kompetencji w organizacji zorientowanej procesowo 113 4.2.3. Cykl oceny kompetencji 117 Studium przypadku: Rola wartości i kompetencji w rozwijaniu pracowników CEDC International 118 4.3. Model wynagradzania 121 4.3.1. Rola mierników procesów w ocenie wyników pracy 121 Studium przypadku: Model wynagradzania pracowników, a także jego następstwa procesowe w Grupie Azoty S.A 123 4.3.2. Powiązanie wyników pracy i oceny kompetencji w wynagradzaniu 129 Studium przypadku: Performance Management w firmie T-Mobile Polska 129 4.3.3. Kształtowanie wynagrodzenia podstawowego 136 4.4. Model procesów personalnych 140 4.4.1. Modele i standardy procesów personalnych 140 Studium przypadku: Siły napędowe i zasady zarządzania w procesie rozwijania pracowników w Banku BGŻ BNP Paribas S.A 150 Studium przypadku: Standaryzacja procesu rozwoju pracowników w PHZ „Baltona" S.A 154 4.4.2. Hierarchia i architektura procesów 158 Studium przypadku: Modelowanie procesów personalnych w Newag S.A 161 Studium przypadku: cykl zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Azoty S.A 173 4.4.3. Projektowanie i dokumentowanie procesów 182 Studium przypadku: Dokumentowanie procesu rekrutacji pracowników w Poczcie Polskiej S.A 188 5. Podsumowanie badań oraz wnioski dotyczące podejścia procesowego w zarządzaniu zasobami ludzkimi 209 5.1. Kształtowanie kultury organizacji procesowej 209 5.2. Modelowanie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo 216 Zakończenie 223 Bibliografia 225 Spis tabel 233 Spis rysunków 235