Edukacja międzykulturowa - konteksty to opracowanie adresowane do uczestników zajęć poświęconych zróżnicowaniu kulturowemu w przeróżnych okolicznościach. Może słzastosować jako użyteczna pomoc naukowa oraz źródło inspiracji dla studentów, nauczycieli i badaczy. Posiada dobór kilkunastu artykułów wcześniej opublikowanych w opracowaniach pokonferencyjnych. Oprócz teoretycznych i metodologicznych podstaw pedagogiki międzykulturowej w perspektywie historycznej ukazują one zróżnicowanie kulturowe w kontekstach od najistotniej lubianych - tożsamości i migracji - po rzadziej opisywane, m.in. Kontaktów biznesowych, problemów osób ubogich, wykluczanych, chorych i umierających traktowanych jako Obcy. Opowiadają również o próbach poszukiwania wspólnego języka (np. Esperanto) i możliwości wykorzystania Internetu w edukacji międzykulturowej. Dociekliwy Czytelnik wyszuka tu liczne odesłania do źródeł zagranicznych i stron internetowych, zezwalające poszerzyć wiedzę na opisywane tematy. Książkę uzupełnia spory przewodnik bibliograficzny zawierający ponad 2000 tytułówliteratury przedmiotu w kilkunastu językach (oprócz polskiego m.in. W angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, słowackim, włoskim). To z pewnością jeden z największych w Polsce tego typu dobór, nieoceniony dla Czytelników dokonujących tematycznego przeglądu typowo cytowanych źródeł, podczas przygotowania badań, pisania prac semestralnych, dyplomowych. Można w nim znaleźć skrupulatnie oznaczone (tytuł, nazwa wydawnictwa, miejsce i rok wydania) odesłania do zarówno konwencjonalnych prac naukowych z różnorodnych dyscyplin (m.in. pedagogika, psychologia, antropologia, socjologia); opracowań międzydyscyplinarnych i porównawczych; leksykonów i encyklopedii; jak i niecodziennych, kontrowersyjnych źródeł z dziedziny "multikulti".