Tytuł Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki Autor Elżbieta Maria Minczakiewicz Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-770-0 Rok wydania 2013 Kraków Wydanie 1 ilość stron 196 Format epub, pdf Spis treści Wprowadzenie
Przykład charakterystyki dziecka, jego stanu i potrzeb rozwoju w kontekście wpływu środowiska wychowawczego
Charakterystyka dziecka
Środowisko rodzinne dziecka
Historia rozwoju dziecka na podstawie wywiadu z matką i dokumentów
Diagnoza logopedyczna
Wnioski
Wskazówki dla rodziców
Przykłady zajęć logopedycznych „Wymowa a znak graficzny"
Konspekt zajęć logopedycznych „Dróżka"
Scenariusz zajęć logopedycznych „Liście"
Scenariusz zajęć z zakresu rewalidacji jednostkowej „Zwierzęta domowe – kura i jej dzieci, kurczątka"
Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji jednostkowej „Myjemy owoce przed ich spożyciem"
Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji jednostkowej „Tańczące kółeczka"
Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji jednostkowej „Bawimy się kolorową piłką"
Program rozwoju funkcji manualnych
Scenariusz „Bawimy się piłeczką"
Krąg tematyczny: Cztery pory roku
Krąg tematyczny: Spotkanie andrzejkowe
Scenariusz „Wróżby andrzejkowe"
Krąg tematyczny: Boże Narodzenie
Krąg tematyczny: Tradycje świąteczne
Scenariusz „Świąteczny stroik"
Krąg tematyczny: Zwyczaje Bożonarodzeniowe
Scenariusz „Nasza choinka"
Krąg tematyczny: Nowy Rok
Krąg tematyczny: Wiosna w naszym ogrodzie
Scenariusz „Kwiaty na balkonie"
Krąg tematyczny: Warzywa
Krąg tematyczny: pokaźnanoc
Scenariusz „Świąteczne śniadanie"
Krąg tematyczny: Przygotowanie do pisania
Aneks
Karta badania motoryki artykulacyjnej
Karta oceny zdolności porozumiewania się dzieci od dwóch do pięciu lat
Trening aktywności poznawczej przez zabawę
Bajka-dziwajka
Bajki i bajeczki do słuchania i/lub czytania
Kalendarz przyrodniczy