• Producent: Difin
  • Kategoria: E-booki
  • ISBN: 9788379305001
  • Autor: Józef Penc
  • Wydawnictwo: Difin
  • Ilość stron: 328
  • Rok wydania: 2010
W książce Autor wskazuje na potrzebę zmiany paradygmatu zarządzania. Jego celem nie może być wyłącznie maksymalizacja korzyści akcjonariuszy i kadry zarządzającej, lecz kreowanie postępu społecznego i wyższej jakości życia. Racjonalność jest dzisiaj wielowymiarowa i przedsiębiorstwo musi szeroko respektować oczekiwania społecznej racjonalności gospodarowania, stawać się organizacją przychylną ludziom, społeczeństwu i środowisku. Swoją przyszłość musi opierać na kapitale ludzkim, zmierzać w kierunku szerszej partycypacji i kreatywności, stawać się organizacją uczącą się, inteligentną, otwartą na wzbogacające ją wartości intelektualne. Musi również swoją egzystencję opierać na wiedzy i etyce, akceptować i realizować w praktyce wartości konieczne dla nienaruszalnego rozwoju jednostek i społeczeństwa, utrwalania humanitarnych zasad współżycia społecznego i współpracy. Teraz przedsiębiorstwa działają w burzliwym otoczeniu, a w takim otoczeniu mogą się one utrzymać tylko poprzez kongruencyjną adaptację i kształtowanie swojej przyszłości w powiązaniu z wyobraźnią i rozciągliwością. Szanse na sukces będą więc mieć te przedsiębiorstwa, które potrafią wsłuchać się w swoje otoczenie, postrzegać nieznane dotąd możliwości, rozwijać swój potencjał intelektualny i reagować aktywnie na wyzwania, jakie niesie niepewna, ale jakże fascynująca przyszłość.
Tytuł Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań Autor Józef Penc Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-500-1 Rok wydania 2010 ilość stron 328 Format pdf Spis treści

Wprowadzenie. Świeże wyzwania

Rozdział 1. Nowe warunki działania biznesu

1.1. Świeże wymagania stawiane przedsiębiorstwu
1.2. Zasady europejskiego stylu zarządzania
1.3. Budowa ładu opartego na władzy inteligencji
1.4. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie

Rozdział 2. Programowanie przyszłości biznesu

2.1. Tworzenie wizji przedsiębiorstwa
2.2. Programowanie rozwoju marki
2.3. Rozwijanie i doskonalenie marketingu
2.4. Pobudzanie i wdrażanie innowacji
2.5. Doskonalenie jakości
2.6. W kierunku progresywnego zarządzania

Rozdział 3. Pracownicy jako kapitał organizacji

3.1. Pracownicy w organizacji
3.2. Świeże zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)

Rozdział 4. Strategiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi

4.1. Zasoby ludzkie jako fundamentalny filar strategii producenta
4.2. Strategiczne planowanie zasobów ludzkich
4.3. Zasoby ludzkie jako czynnik kreowania kluczowych umiejętności marki

Rozdział 5. Zachowania ludzi w organizacji

5.1. Osobowość człowieka i jej wpływ na zachowanie się w pracy
5.2. Sposoby zachowania się ludzi w organizacji

Rozdział 6. Świeże zasady współdziałania ludzi w organizacji

6.1. Świeże zadania stawiane kierowaniu
6.2. Nowy układ wzajemnych zależności
6.3. Tworzenie nowego stylu kierowania
6.4. Kreowanie motywacji sukcesu
6.5. Doskonalenie sytemu komunikacji
6.6. Kierowanie w przyszłości

Rozdział 7. Wprowadzanie zmian i doskonalenie kultury organizacji

7.1. Imperatyw wprowadzania zmian
7.2. Typy zmian i metody ich dokonywania
7.3. Opory wobec zmian w przedsiębiorstwie
7.4. Taktyka wprowadzania zmian w organizacji
7.5. Kultura organizacyjna i jej elementy
7.6. Zmiana kultury organizacyjnej producenta

Rozdział 8. Nowe zasady prowadzenia biznesu

8.1. Stosowanie zasad etyki
8.2. Ochrona wartości środowiska
8.3. Troska o dobrą reputację
8.4. Zadania dla menedżerów jutra

Rozdział 9. Nowe zadania i kryteria oceny menedżerów

9.1. Imperatyw sprawnego i produktywnego zarządzania
9.2. Warunki i kryteria produktywnego zarządzania
9.3. Atrybuty i umiejętności efektywnego menedżera
9.4. W kierunku nowego zarządzania

Zakończenie

Bibliografia

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii E-booki