• Producent: Difin
  • Kategoria: E-booki
  • ISBN: 9788379300501
  • Autor: Wojciech Gonet
  • Wydawnictwo: Difin
  • Ilość stron: 420
  • Rok wydania: 2013
W pracy podjęto analizę historycznych rozwiązań naprawy i pomocy finansowej dla związków samorządowych i współczesnych rozwiązań naprawy finansów przedsiębiorcy. Publikacja ma charakter poręczny przez wyszczególnionie, co na podstawie obowiązujących przepisów prawa jednostka samorządu terytorialnego może uczynić, by poprawić stan swych finansów i wskazywać kierunki zmian w prawie, by w przyszłości można było ten cykl łatwiej przeprowadzić. W książce zaprezentowane zostały też historyczne rozwiązania prawne jakie były słuszne w okresie międzywojennym, celem sprawdzenia, czy tamte rozwiązania można zastosować do aktualnej sytuacji.
Tytuł Naprawa finansów jednostki samorządu terytorialnego Autor Wojciech Gonet Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-050-1 Rok wydania 2013 liczba stron 420 Format epub, mobi, pdf Spis treści

Wykaz skrótów

Wstęp

Rozdział 1. Istota naprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego i pomocy finansowej dla jednostki samorządu terytorialnego

1.1. Pojęcie naprawy finansów
1.2. Pojęcia naprawy i poprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego
1.3. Pojęcie pomocy finansowej dla jednostek samorządu terytorialnego

Rozdział 2. Prawne regulacje pomocy finansowej i naprawy finansów związków samorządowych w latach 1927–1950

2.1. Lata 1927–1939
2.2. Egzekucja należności pieniężnych od związków komunalnych
2.3. Lata 1945–1950
2.4. Wnioski

Rozdział 3. Współczesne regulacje prawne dotyczące naprawy finansów samorządu terytorialnego

3.1. Naprawa finansów samorządu terytorialnego na podstawie ustawy o finansach publicznych z 2005 r.
3.2. Naprawa finansów samorządu terytorialnego na podstawie ustawy o finansach publicznych z 2009 r.
3.3. Współczesne regulacje prawne dotyczące programu naprawczego samorządu terytorialnego na tle rozwiązań historycznych
3.4. Sytuacja wierzycieli jednostki samorządu terytorialnego niespełniającej zobowiązań, w kontraście do wierzycieli przedsiębiorcy zagrożonego niewypłacalnością
3.5. Ryzyko wierzycieli jednostki samorządu terytorialnego w procesie naprawy finansów samorządowych
3.6. Sytuacja jednostki samorządu terytorialnego, jako dłużnika przystępującego do realizacji programu naprawczego, na tle przedsiębiorcy wszczynającego innowacyjnanie naprawcze
3.7. Wnioski

Rozdział 4. Przyczyny trudności finansowych jednostek samorządu terytorialnego jako determinanty sposobu naprawy ich finansów albo udzielenia pomocy finansowej

4.1. Przyczyny trudności finansowych w jednostkach samorządu terytorialnego
4.2. Klasyfikacja trudności finansowych jednostek samorządu terytorialnego
4.3. Wnioski

Rozdział 5. Poprawa finansów jednostki samorządu terytorialnego

5.1. Kierunki dobrowolnej poprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego
5.2. Poprawa finansów gminy przez rozwój gospodarczy na jej terytorium
5.3. Możliwości samorządu terytorialnego w zakresie tworzenia i przystępowania do podmiotów gospodarczych
5.4. Prowadzenie komercyjnej działalność gospodarczej poprzez spółki kapitałowe z udziałem gmin i województw samorządowych
5.5. Komercyjna działalność gospodarcza samorządu terytorialnego jako sposób poprawy finansów
5.6. Działalność gospodarcza w sferze funkcjonalności publicznej samorządu terytorialnego jako sposób poprawy finansów
5.7. Wady i atuty poszczególnych sposobów angażowania się samorządu terytorialnego w prowadzenie działalności gospodarczej w celu poprawy jego finansów
5.8. Zmniejszenie wydatków bieżących jako sposób poprawy finansów lokalnych
5.9. Wnioski

Rozdział 6. Realizacja programu naprawczego przez jednostkę samorządu terytorialnego

6.1. Umiejscowienie procedury naprawy finansów jednostki samorządu terytorialnego oraz nadzór nad tym procesem w regulacjach prawnych
6.2. Przesłanki realizacji przez samorząd terytorialny programu naprawczego
6.3. Przystąpienie przez jednostkę samorządu terytorialnego do realizacji programu naprawczego
6.4. Skutki rozpoczęcia realizacji przez jednostkę samorządu terytorialnego programu naprawczego
6.5. Program naprawczy jednostki samorządu terytorialnego
6.5.1. Elementy programu naprawczego
6.5.2. Restrukturyzacja łącznego zadłużenia jednostki samorządu terytorialnego
6.5.3. Inne działania naprawcze
6.6. Nadzór nad realizacją programu naprawczego
6.7. Skutki niepowodzenia realizacji programu naprawczego
6.8. Odpowiedzialność za doprowadzenie do trudności finansowych jednostki samorządu terytorialnego i niewykonanie programu naprawczego
6.9. Wnioski

Rozdział 7. Pomoc finansowa jednostkom samorządu terytorialnego dotkniętych kataklizmem

7.1. Skutki kataklizmów w sferze majątkowej i finansowej dla jednostki samorządu terytorialnego 7.2. Prawne regulacje łagodzące skutki katastrofalnych zdarzeń świetnych
7.3. Dotacje i subwencje jako pomoc finansowa dla jednostek samorządu terytorialnego dotkniętych kataklizmem
7.4. Udzielanie wzajemnej pomocy przez jednostki samorządu terytorialnego
7.4.1. Prawne regulacje dotyczące udzielania pomocy finansowej przez samorząd terytorialny
7.4.2. Podmioty, jakim może być udzielona pomoc przez poszczególne szczeble samorządu terytorialnego
7.4.3. Przeznaczenie pomocy udzielanej poprzez samorząd terytorialny
7.4.4. Przesłanki udzielenia pomocy finansowej przez j.s.t.
7.4.5. Możliwości udzielenia pomocy poprzez samorząd terytorialny na eliminowanie skutków kataklizmów
7.4.6. Użycie stowarzyszeń i związków samorządu terytorialnego do udzielenia pomocy na eliminowanie skutków kataklizmów
7.5. Granice pomocy jednostkom samorządu terytorialnego dotkniętych kataklizmem
7.6. Wnioski

Zakończenie

Bibliografia

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii E-booki