• Producent: Wyd.Uniwersytetu Gdańskiego
  • Kategoria: E-booki
  • ISBN: 9788378651482
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
  • Ilość stron: 247
  • Rok wydania: 2014

W książce ujęto świeże zjawiska telewizyjne (niekoniecznie oglądane w konwencjonalnie rozumianej telewizji stąd skupienie się w wielu tekstach na konwergencji mediów) w sposób atrakcyjny dla młodego widza i czytelnika.

Przedstawiono najpopularniejsze seriale telewizyjne oglądane przez młodych widzów na całym świecie, a także w Polsce (za pomocą Internetu, w oryginalnej wersji językowej). Autorzy wybrali różne tytuły i starali się zgłębić fenomen ich popularności, są to teksty eseistyczne, lecz próbujące sięgać po narzędzia badawcze stosowane w pracy socjologicznej, kulturoznawczej.

Czytelnikiem docelowym są użytkownicy w wieku 16-25, którzy oglądają kilka amerykańskich, brytyjskich seriali równocześnie, a poza ich oglądaniem angażują się w poszukiwanie informacji, tworzenie fandomów, interpretowanie poszczególnych odcinków na blogach, forach internetowych, czy serwisach tematycznych.

Stąd sporo miejsca poświęcone zostało zjawisku widza sieciowego (drugoobiegowego, czyli internauty). Na polskim rynku ukazało się kilka podobnych publikacji cieszących się dużym zainteresowaniem,nieraz zarzut wobec nich polegał na tym, że pisali je doświadczeni autorzy nie potrafiący zgłębić np.

fenomenu seriali młodzieżowych. W sytuacji poniższej publikacji autorzy skupili się na tych tytułach, które sami oglądają i stanowią dla nich widza docelowego.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii E-booki