Cyberatak to teraz jedno z poważniejszych zagrożeń dla biznesu, a przygotowanie marki do ataku hakerów, który nieuchronnie nastąpi, to jedno z największych wyzwań dla kadry zarządzającej.
Mimo że o cyberbezpieczeństwie mówi się dużo, komunikaty, które docierają do charakterystycznego menedżera, trudno przełożyć na konkretne działania zarządcze. Książka Zdążyć przed hakerem jest próbą sprostania temu wyzwaniu i przygotowania menedżerów do udziału w dyskusji z ekspertami. Skupia się na elementach zarządzania cyberbezpieczeństwem wybranych tak, aby nie wymagały one wiedzy specjalistycznej, a jednocześnie pokazywały związek pomiędzy technologią informatyczną i postępowym biznesem. Cyberbepieczeństwo jest w niej pokazane z perspektywy procesów zarządczych, standardów prawidłowej praktyki i wybranych regulacji.
Jakub Bojanowski, wykorzystując swoje ponad 20-letnie doświadczenie doradcy, zdobyte podczas współpracy z instytucjami ze wszelkich ważniejszych działów gospodarki, przedstawia, iż aktywny udział kadry menedżerskiej w zarządzaniu bezpieczeństwem jest nie tylko realny, lecz także wcale nie tak nieprzystępny, jak się powszechnie uważa. Więc jeśli chcesz zrozumieć, na jakie cyberzagrożenia musimy być przygotowani, to w tej książce odszukasz nie tylko wyjaśnienia najważniejszych terminów, lecz także przydatne przykłady i case studies z praktyki zawodowej autora, które pokazują, iż każdy menedżer, choćby z niezwykle podstawową wiedzą z zakresu informatyki, może pełnić ważną funkcję w wytwarzaniu firmowego programu cyberbezpieczeństwa.
Z książki dowiesz się:
#zdazycprzedhakerem
***
poprzez ostatnie lata liderzy organizacji kierowani radami profesjonalistów i konsultantów specjalizujących się w cyberbezpieczeństwie sukcesywnie wprowadzali marki na wyższy poziom świadomości zarządzania bezpieczeństwem. Z czasem pewne rozwiązania zadomowiły się w przedsiębiorstwach, nie nadążając za istotnie dynamicznym środowiskiem zagrożeń cyberprzestrzeni.
Zdążyć przed hakerem w zupełnie nowy sposób demonstruje, iż podążanie za „normami” i regulacjami, a także szablonowe podejście do zarządzania cyberbezpieczeństwem to przeszłość. Książka w funkcjonalny sposób obrazuje, jak stwarzać wartość biznesu i redukować jego koszty przez stosowne, na bieżąco weryfikowane praktyki zarządcze w zakresie zarządzania cyberryzykiem. Głęboko wierzę, iż książka Kuby Bojanowskiego w pokaźnym stopniu przyczyni się do podnoszenia świadomości, znaczenia profilaktyki i budowania niepodatności firm na zagrożenia, które jak otaczający nas świat zmieniają się i ewaluują każdego dnia.
- Marcin Ludwiszewski, wieloletni lider i ekspert ds. Cyberbezpieczeństwa w organizacjach prywatnych i publicznych.
Zachowania ludzkie zmieniają się wolniej od technologii, co buduje najgroźniejszą lukę w obszarze cyberbezpieczeństwa, którą na razie można zniwelować tylko poprzez budowanie świadomości dotyczącej cyberzagrożeń z naciskiem na działania socjotechniczne, a także popełniane błędy. (…) Ta książka gromadzi adekwatne przykłady, skierowane do szerokiego grona odbiorców: menadżerów, decydentów, pracowników, specjalistów IT i cyberbezpieczeństwa, wykonujących swoją pracę zarówno na rzecz administracji państwowej, jak i w sektorze prywatnym, zezwalające na pogłębienie wiedzy z cyberbezpieczeństwa.
- prof. Katarzyna Śledziewska, dyrektor DELab UW, kierownik Katedry Transformacji technologicznej, Wydział Nauk Ekonomicznych UW