• Producent: Jako
  • Kategoria: Gry karciane
Karty do gry `Pieniny z humorem` są ilustrowane wesołymi obrazkami inspirowanymi tymi malowniczymi górami. Grafiki przedstawiają szczyty, obiekty, symbole i postacie charakterystyczne dla tego regionu. Opakowanie mieści 24 karty do gry od dziewiątek do asów w 4 kolorach (kier, pik, karo i trefl) oraz instrukcję gry w pana, jednej z bardziej znanych gier karcianych w Polsce. Instrukcja gry w pana: Gra dla 2-4 osób. Celem gry jest wyłożenie wszelkich posiadanych kart. Talia do gry składa się z 24 kart w 4 kolorach. W każdym kolorze jest 6 kart o różnej wartości, od najsłabszej 9 do najsilniejszego asa: 9, 10, walet (J), dama (Q), król (K), as (A). 4 odcienie (kier, pik, karo i trefl) są tej samej wartości. Oznacza to, że np. Z 4 królów w różnorodnych kolorach żaden nie jest silniejszy od pozostałych. Gra składa się z co najmniej kilku rozdań. Potasujcie karty i rozdajcie wszystkim graczom. Każde z rozdań inicjuje gracz, który posiada 9 kier, wykłada ją awersem do góry (odkrytą) na środek stołu (jeśli ma cztery 9, może wyłożyć wszystkie, umieszczając 9 kier na spodzie). Karty należy wykładać jedna na drugą odkryte, stwarzając stos. Kolejka porusza się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Grę kontynuuje kolejna osoba. Wykładane poprzez nią karty nie mogą być słabsze od karty na stosie. W jednym rzucie na stos może wyłożyć: - 1 kartę, - 3 karty jednorodnej wartości na kartę o tej samej wartości (np. 3 walety na waleta), - 4 karty jednakowej wartości. Gracz, który nie chce lub nie może wyłożyć kart (ma tylko słabsze od karty na stosie), bierze z wierzchu stosu trzy karty. Jeśli na stosie jest mniej kart aniżeli trzy, bierze wszystkie z wyjątkiem leżącej na spodzie stosu 9 kier. Grę kontynuuje kolejna osoba. W danym rozdaniu przegrywa osoba, która jako ostatnia pozostała z kartami i otrzymuje punkt karny (pierwszy to P, drugi A i trzeci N). Rozdanie może być nierozstrzygnięte - nikt nie zdobywa punktu karnego - gdy w swojej kolejce ostatni gracz wyłoży wszystkie karty. Gra kończy się, jeśli któryś z graczy uzyska 3 punkty karne P, A i N i w ten sposób przegra. Wygrywa osoba z najmniejszą liczbą punktów karnych. Wiek: 4+

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry karciane