• Producent: Jako
  • Kategoria: Gry karciane

Karty do gry "Tatry z humorem" są ilustrowane wesołymi obrazkami inspirowanymi najwyższymi polskimi górami. Grafiki przedstawiają szczyty, obiekty, symbole i postacie charakterystyczne dla tego regionu.

Opakowanie mieści 24 kary do gry od dziewiątek do asów w 4 kolorach (kier, pik, karo i trefl) i instrukcję gry w mężczyzny, jednej z bardziej znanych gier karcianych w Polsce.

Instrukcja gry w mężczyzny

Gra dla 2-4 osób.

Celem gry jest wyłożenie wszystkich posiadanych kart.

Talia do gry składa się z 24 kart w 4 kolorach. W każdym odcieniu jest 6 kart o najróżniejszej wartości, od najsłabszej 9 do najsilniejszego asa: 9, 10, walet (J), dama (Q), król (K), as (A).

4 kolory (kier, pik, karo i trefl) są tej samej wartości. Oznacza to, że np. Z 4 królów w rozmaitych kolorach żaden nie jest silniejszy od pozostałych.

Gra składa się z co najmniej kilku rozdań.

Potasujcie karty i rozdajcie wszystkim graczom. Każde z rozdań inicjuje gracz, który posiada 9 kier, wykłada ją awersem do góry (odkrytą) na środek stołu (jeśli ma cztery 9, może wyłożyć wszystkie, umieszczając 9 kier na spodzie). Karty należy wykładać jedna na drugą odkryte, wytwarzając stos. Kolejka porusza się zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara. Grę kontynuuje kolejna osoba. Wykładane przez nią karty nie mogą być słabsze od karty na stosie. W jednym rzucie na stos może wyłożyć:

- 1 kartę,

- 3 karty jednakowej wartości na kartę o tej samej wartości (np. 3 walety na waleta),

- 4 karty jednorodnej wartości.

Gracz, który nie chce albo nie może wyłożyć kart (ma tylko słabsze od karty na stosie), bierze z wierzchu stosu trzy karty. Jeśli na stosie jest mniej kart aniżeli trzy, bierze wszystkie z wyjątkiem leżącej na spodzie stosu 9 kier. Grę kontynuuje kolejna osoba. W danym rozdaniu przegrywa osoba, która jako ostatnia pozostała z kartami i otrzymuje punkt karny (pierwszy to P, drugi A i trzeci N). Rozdanie może być nierozstrzygnięte - nikt nie zdobywa punktu karnego - gdy w swojej kolejce ostatni gracz wyłoży wszystkie karty.

Gra kończy się, jeśli któryś z graczy uzyska

3 punkty karne P, A i N i w ten sposób przegra. Wygrywa osoba z najmniejszą liczbą punktów karnych.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Gry karciane