Fani polskich motocykli bez dwóch zdań się ucieszą z tej książki, choć wydaje się, iż temat ten został dawno wyczerpany. Jednak wyjątkowość tej pozycji polega na tym, iż autor stara się udowodnić, iż decyzja o zaprzestaniu w PRL produkcji jednośladów zapadła z powodów politycznych, a nie gospodarczych.
Autor z wykształcenia jest politologiem, zatem nie dziwi jego podejście do tematu. Częściowo usprawiedliwia taką argumentację fakt, iż Polska na przełomie lat 60./70. XX wieku była drugim co do wielkości producentem motocykli na świecie. Co się zatem stało, że produkcja kultowych Junaków albo WFM-ek została przerwana?
W książce zamieszczono sporo fotografii polskich motocykli równocześnie przedwojennych (m.in. Znanego Lecha czy Sokoła), jak i powojennych (SHL czy Iskra).
Publikacja została wydana całkowicie na papierze kredowym, więc kolorowe fotografie prezentują się wyjątkowo ładnie.