Piet Hein zaprojektował Ra 250 D Lampa Stołowa Black już w 1931 roku, w wieku 25 lat. Jest to znakomity przykład motywu przewodniego twórczości Heina, który można podsumować jednym zdaniem: sztuka ułatwiania skomplikowanych rzeczy.
Sam Piet Hein sformułował to tak: "Jest jedna sztuka, ni mniej, ni więcej: robić wszystko bez sztuki". W związku z produkcją lampy Ra, młody Piet Hein odkrył coś, co nazywa powierzchniami izolux.
Są to dokładne kształty matematyczne, co oznacza,budowa klosza lampy Ra proponuje najistotniej zbliżone do nieoślepiającego światło bez uszczerbku dla wysokiej skuteczności źródła światła. Kiedy patrzysz w lampę Ra, wydaje się, iż światło jest słabe, lecz jeśli spojrzysz na swoje otoczenie, przekonasz się, że wcale nie jest słabe.
Lampa robi zaskakująco dużą różnicę. Fakt, że lampa Ra sama w sobie jest przepięknym i harmonijnym produktem, na dodatek nie zaszkodzi.