Piet Hein zaprojektował Lampę Stołową Ra 250 D Opal Glass w 1931 roku, w wieku 25 lat. To wyśmienity przykład motywu przewodniego twórczości Heina, który można podsumować jednym zdaniem: sztuka usprawniania nieprzystępnych rzeczy.
Sam Piet Hein sformułował to tak: "Jest jedna sztuka, ni mniej, ni więcej: robić wszystko bez sztuki". W związku z produkcją lampy Ra, młody Piet Hein odkrył coś, co nazywa powierzchniami izolux.
Są to dokładne kształty matematyczne, co oznacza,kompozycja klosza lampy Ra proponuje najistotniej zbliżone do nieoślepiającego światło bez uszczerbku dla wysokiej skuteczności źródła światła. Kiedy patrzysz w lampę Ra, wydaje się, że światło jest słabe, lecz jeśli spojrzysz na swoje otoczenie, przekonasz się, że wcale nie jest słabe.
Lampa robi zaskakująco dużą różnicę. Fakt, że lampa Ra sama w sobie jest błyskotliwym i harmonijnym produktem, także nie zaszkodzi.