Zaliczany do klasy premium model Dunlop SP Sport Maxx RT 2 wyposażono w innowacyjny bieżnik asymetryczny, zapewniający nieprzeciętną przyczepność podczas szybkiej jazdy, udoskonalone prowadzenie i obszerniejszą oporność na zjawisko aquaplaningu.
spore rowki obwodowe, które uniemożliwiają poślizgom i polepszają odprowadzanie wody, zapewniają bezpieczeństwo nie tylko na suchej, ale także na tej mokrej nawierzchni. Stabilność i precyzję jazdy polepsza także ciągłe centralne żebro opony.
Model ten jest kolejną generacją opony Dunlop SP Sport Maxx, jednej z popularniejszych wśród kierowców lubiących pewność prowadzenia w trakcie prędkiej jazdy. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% pokaźniejszy (zależnie od rozmiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią.
rozszerzenie powierzchni styku dostarcza kierowcy więcej informacji o nawierzchni oraz gwarantuje pokaźniejszą stabilność, dzięki temu opony szybciej i dokładniej reagują na ruchy kierownicy. Wielokątowa budowa bieżnika (wykorzystująca dziesięć przeróżnych promieni) wpływa na równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią, co skutkuje pokaźnie łagodniejszym wchodzeniem w zakręt.
dzięki temu zniża się także ścieranie krawędzi, a także stopy opony. Parametry opon, czyli prędkie manewry, mniejsze opory tłoczenia, niski współczynnik zużycia, a także specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem nanocząsteczek specjalnej sadzy, używanej w oponach wyścigowych, sprawiają, że to nieprzeciętny dobór do samochodów sportowych.