Zaliczany do klasy premium model Dunlop SP Sport Maxx RT 2 wyekwipowano w progresywny bieżnik asymetryczny, zapewniający perfekcyjną przyczepność podczas szybkiej jazdy, udoskonalone prowadzenie i pokaźniejszą oporność na zjawisko aquaplaningu.
wielkie rowki obwodowe, które uniemożliwiają poślizgom i poprawiają odprowadzanie wody, gwarantują bezpieczeństwo nie tylko na suchej, ale także na tej mokrej nawierzchni. Stabilność i precyzję jazdy polepsza także ciągłe centralne żebro opony.
Model ten jest kolejną generacją opony Dunlop SP Sport Maxx, jednej z popularniejszych wśród kierowców lubiących pewność prowadzenia podczas szybkiej jazdy. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% obszerniejszy (zależnie od wymiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią.
powiększenie powierzchni styku dostarcza kierowcy więcej danych o nawierzchni oraz zagwarantuje pokaźniejszą stabilność, dzięki temu opony szybciej i precyzyjniej reagują na ruchy kierownicy. Wielokątowa budowa bieżnika (wykorzystująca dziesięć rozmaitych promieni) wpływa na równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią, co skutkuje znacznie łagodniejszym wchodzeniem w zakręt.
dzięki temu zniża się także ścieranie krawędzi, a także stopy opony. Parametry opon, czyli prędkie manewry, mniejsze opory tłoczenia, niski współczynnik zużycia oraz specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem nanocząsteczek specjalnej sadzy, stosowanej w oponach wyścigowych, powodują, że to doskonały dobór do samochodów sportowych.