Zaliczany do klasy premium model Dunlop SP Sport Maxx RT 2 wyekwipowano w postępowy bieżnik asymetryczny, zapewniający nadzwyczajną przyczepność w trakcie szybkiej jazdy, ulepszone prowadzenie, a także pokaźniejszą wytrzymałość na zjawisko aquaplaningu.
pokaźne rowki obwodowe, które zapobiegają poślizgom i polepszają odprowadzanie wody, zapewniają bezpieczeństwo nie tylko na suchej, lecz także na tej mokrej nawierzchni. Stabilność i precyzję jazdy polepsza także ciągłe centralne żebro opony.
Model ten jest kolejną generacją opony Dunlop SP Sport Maxx, jednej z popularniejszych wśród kierowców szanujących pewność prowadzenia podczas szybkiej jazdy. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika oraz o 4-8% większy (zależnie od rozmiaru i rodzaju) obszar styku opony z nawierzchnią.
rozszerzenie powierzchni styku dostarcza kierowcy więcej danych o nawierzchni i zapewnia większą stabilność, dzięki temu opony szybciej i precyzyjniej reagują na ruchy kierownicy. Wielokątowa budowa bieżnika (wykorzystująca dziesięć różnych promieni) wpływa na równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią, co skutkuje pokaźnie łagodniejszym wchodzeniem w zakręt.
dzięki czemu obniża się również ścieranie krawędzi, a także stopy opony. Właściwości opon, czyli szybkie manewry, mniejsze opory tłoczenia, niski współczynnik zużycia i specjalna mieszanka gumowa z dodatkiem nanocząsteczek specjalnej sadzy, stosowanej w oponach wyścigowych, powodują, że to idealny dobór do samochodów sportowych.