Ekonomiczna, trwała i bezpieczna – zaprojektowana z myślą o jak najdłuższej żywotności. To wkład francuskiego producenta w rozwój wydajniejszego i bardziej ekologicznego transportu. Michelin zamierza przyjąć takie podejście w odniesieniu do wszystkich oferowanych produktów, począwszy od opon do samochodów osobowych, a na ogumieniu do ciężarówek skończywszy.
Ma to szczególne znaczenie w przypadku pojazdów użytkowych, które nieprzerwanie przemierzają ulice naszych miast, przewożąc towary i pasażerów. Michelin stawia na efektywne materiały i ascetycznce gwarantujące dłuższą żywotność, co ogranicza niekorzystny wpływ na środowisko. Tak właśnie jest w sytuacji modelu Agilis 3, który charakteryzuje się nieprzeciętną produktywnością energetyczną:
- Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej od Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na surowce do produkcji, a na skutek czego mniejszą ilość odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym mniejsza masa opony przekłada się na niższy opór toczenia, a zatem także – oszczędność paliwa.
- Według wewnętrznych testów koncernu Michelin Agilis 3 pozwalają „zredukować emisję CO2 do atmosfery o średnio 100 kg na każde 20 000 km pokonanych przez samochód użytkowy”. Odpowiada to „ilości CO2 pochłanianej przez trzy przeciętne drzewa i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 0,2 l / 100 km”, a więc realne oszczędności.
Rozwiązania znane z samochodów ciężarowych zaimplementowane w pojazdach dostawczych
W opinii Michelin efektywność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z biegiem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni efektywność ta spada w miarę zużywania się opony. W sytuacji opon Agilis 3 celem producenta – zgodnym z przyjętą długoterminową strategią w zakresie żywotności ogumieia – było zapewnienie maksymalnej sprawności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Obiecujące cechy nowych opon letnich do lekkich aut użytkowych uzyskano dzięki zastosowaniu szeregu najnowocześniejszych rozwiązań, w tym technologii EverGrip:
- Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki i sadzy zagwarantuje sprawniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a co za tym idzie – wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały okres stosowania opon.
- Nowy, bardziej sprężysty bieżnik z głębokimi żłobieniami zdecydowanie lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Rowki w kształcie litery U dodatkowe 2 mm głębokości bieżnika, dzięki czemu wydajnie odprowadza on wodę spod kół aż do granicznej wartości zużycia (1,6 mm).
- W oponach Agilis 3 Michelin po raz pierwszy zastosował rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla ogumienia asygnowanego do samochodów ciężarowych. Chodzi o specjalną mieszankę gumową o podwyższonej oporności na ścieranie oraz bieżnik zaprojektowany w zastrzeżonej technologii zapobiegającej wbijaniu się kamyków.
- Podobnie jak Agilis CrossClimate, świeże opony letnie Agilis 3 będą wyekwipowane w tarcze broniące ściany boczne przed zniszczeniem w kontakcie z przeszkodami.