MICHELIN Pilot Super Sport to letnia opona opracowana specjalnie dla seryjnie produkowanych samochodów sportowych i pojazdów tuningowanych, o niezwykle wysokich osiągach. Została skonstruowana w oparciu o doświadczenie nabyte w trakcie wyścigów wytrzymałościowych, żeby dostarczać najistotniej ekscytujących wrażeń z jazdy.
Do powstania tej progresywnej technologicznie opony przyczyniło się doświadczenie zdobyte w 24 godzinnych wyścigach Le Mans, gdzie MICHELIN zwyciężało 14 razy z rzędu. Innowacyjność tej opony to, z zasady technologie, za sprawą których powstała.
Dzięki opasaniu Twaron osiągnięto większą stabilność opony przy szczególnie dużych prędkościach. Dzieje się to za sprawą zmiennych naprężeń, przez które opasanie zaciska czoło bieżnika bardziej niż barki opony.
Siła odśrodkowa jest sprawniej opanowywana, a nacisk na podłoże jest rozkładany jeszcze bardziej równomiernie. MICHELIN PIilot Super Sport to także technologia podwójnej mieszanki, nazywana BI-COMPOUND.
zaimplementowano tutaj postępowe rozmieszczenie 2 różnych mieszanek gumy na wewnętrznej i zewnętrznej stronie bieżnika: na stronie zewnętrznej to specyficzny, umocniony sadzą elastomer opracowany specjalnie na 24-godzinne wyścigi Le Mans.
efektem takiego rozwiązania jest skrajna wytrzymałość i stabilność choćby podczas pokonywania najostrzejszych zakrętów. Strona wewnętrzna bieżnika skonstruowana została przy użyciu elastomerów najnowszej generacji, które przecinają film wodny i wyjątkową przyczepność dzięki przyleganiu do najmniejszych nierówności nawierzchni.
Trzecią, wyraźną technologią, którą MICHELIN posłużyło się do zoptymalizowania sterowności pojazdu jest VARIABLE CONTACT PATCH 2.0 - umiejętność dostosowywania się opony do jakości podłoża. Mimo tego,zarys powierzchni opony mającej kontakt z podłożem zmienia się na zakrętach, to obszar gumy pozostający na nawierzchni pozostaje taki sam.
MICHELIN Pilot Super Sport została opracowana przy użyciu programów do symulacji cyfrowej użytkowanych w aeronautyce i przemyśle motoryzacyjnym. Dzięki zastosowaniu prekursorskich narzędzi, siły nacisku i rozkładają się równomiernie na całym obszarze kontaktu opony z podłożem.