Ekonomiczna, trwała i bezpieczna – zaprojektowana z myślą o jak najdłuższej żywotności. To wkład francuskiego producenta w rozwój produktywniejszego i bardziej naturalnego transportu. Michelin zamierza przyjąć takie podejście w odniesieniu do wszystkich oferowanych produktów, począwszy od opon do samochodów osobowych, a na ogumieniu do ciężarówek skończywszy.
Ma to szczególne znaczenie w sytuacji pojazdów użytkowych, które nieustannie przemierzają ulice naszych miast, przewożąc towary i pasażerów. Michelin stawia na wydajne materiały i minimalistycznce gwarantujące dłuższą żywotność, co ogranicza niekorzystny wpływ na środowisko. Tak właśnie jest w sytuacji modelu Agilis 3, który charakteryzuje się rewelacyjną sprawnością energetyczną:
- Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej od Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na bezkompromisowce do produkcji, a na skutek czego mniejszą ilość odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym mniejsza masa opony przekłada się na niższy opór toczenia, a zatem także – oszczędność paliwa.
- Według wewnętrznych testów koncernu Michelin Agilis 3 pozwalają „zredukować emisję CO2 do atmosfery o przeciętnie 100 kg na każde 20 000 km pokonanych przez samochód użytkowy”. Odpowiada to „ilości CO2 pochłanianej poprzez trzy przeciętne drzewa i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 0,2 l / 100 km”, a więc realne oszczędności.
Rozwiązania znane z samochodów ciężarowych zaimplementowane w pojazdach dostawczych
W opinii Michelin skuteczność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z biegiem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni efektywność ta spada w miarę zużywania się opony. W sytuacji opon Agilis 3 celem producenta – zgodnym z przyjętą długoterminową strategią w zakresie żywotności ogumieia – było zapewnienie maksymalnej sprawności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Obiecujące właściwości nowych opon letnich do lekkich aut użytkowych uzyskano dzięki zaimplementowaniu szeregu prekursorskich rozwiązań, w tym technologii EverGrip:
- Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki i sadzy zagwarantuje efektywniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a co z tego wynika – wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały okres wykorzystywania opon.
- Nowy, bardziej sprężysty bieżnik z głębokimi żłobieniami zdecydowanie lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Rowki w zarysie litery U uzupełniające 2 mm głębokości bieżnika, dzięki czemu sprawnie odprowadza on wodę spod kół aż do granicznej wartości zużycia (1,6 mm).
- W oponach Agilis 3 Michelin po raz pierwszy zastosował rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla ogumienia asygnowanego do samochodów ciężarowych. Chodzi o specjalną mieszankę gumową o podwyższonej odporności na ścieranie, a także bieżnik zaprojektowany w opatentowanej technice uniemożliwiającej wbijaniu się kamyków.
- Podobnie jak Agilis CrossClimate, nowe opony letnie Agilis 3 będą wyposażone w tarcze broniące ściany boczne przed zniszczeniem w kontakcie z przeszkodami.