Ekonomiczna, trwała i bezpieczna – zaprojektowana z myślą o jak najdłuższej żywotności. To wkład francuskiego producenta w rozwój skuteczniejszego i bardziej ekologicznego transportu. Michelin zamierza przyjąć takie podejście w odniesieniu do wszelkich oferowanych produktów, począwszy od opon do samochodów osobowych, a na ogumieniu do ciężarówek skończywszy.
Ma to szczególne znaczenie w przypadku pojazdów użytkowych, które nieprzerwanie przemierzają ulice naszych miast, przewożąc towary i pasażerów. Michelin stawia na produktywne materiały i minimalistycznce gwarantujące dłuższą żywotność, co zmniejsza niekorzystny wpływ na środowisko. Tak właśnie jest w sytuacji modelu Agilis 3, który charakteryzuje się doskonałą produktywnością energetyczną:
- Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej od Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na ascetycznce do produkcji, a na skutek czego mniejszą ilość odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym mniejsza masa opony przekłada się na niższy opór toczenia, a zatem także – oszczędność paliwa.
- Według wewnętrznych testów koncernu Michelin Agilis 3 pozwalają „zredukować emisję CO2 do atmosfery o przeciętnie 100 kg na każde 20 000 km pokonanych przez samochód użytkowy”. Odpowiada to „ilości CO2 pochłanianej poprzez trzy przeciętne drzewa i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 0,2 l / 100 km”, a więc realne oszczędności.
Rozwiązania znane z samochodów ciężarowych zastosowane w pojazdach dostawczych
W opinii Michelin sprawność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z biegiem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni skuteczność ta spada w miarę zużywania się opony. W sytuacji opon Agilis 3 celem producenta – zgodnym z przyjętą długoterminową strategią w zakresie żywotności ogumieia – było zapewnienie maksymalnej efektywności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Obiecujące atrybuty nowych opon letnich do lekkich aut użytkowych uzyskano dzięki zaimplementowaniu szeregu pionierskich rozwiązań, w tym technice EverGrip:
- Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki i sadzy zagwarantuje produktywniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a co za tym idzie – wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały okres stosowania opon.
- Nowy, bardziej elastyczny bieżnik z głębokimi żłobieniami niezaprzeczalnie lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Rowki w zarysie litery U dopełniające 2 mm głębokości bieżnika, dzięki temu produktywnie odprowadza on wodę spod kół aż do granicznej wartości zużycia (1,6 mm).
- W oponach Agilis 3 Michelin po raz pierwszy zastosował rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla ogumienia przeznaczonego do samochodów ciężarowych. Chodzi o specjalną mieszankę gumową o podwyższonej oporności na ścieranie i bieżnik zaprojektowany w zastrzeżonej technologii uniemożliwiającej wbijaniu się kamyków.
- Podobnie jak Agilis CrossClimate, świeże opony letnie Agilis 3 będą wyekwipowane w tarcze broniące ściany boczne przed uszkodzeniem w kontakcie z przeszkodami.