Ekonomiczna, trwała i bezpieczna – zaprojektowana z myślą o jak najdłuższej żywotności. To wkład francuskiego producenta w rozwój sprawniejszego i bardziej naturalnego transportu. Michelin zamierza przyjąć takie podejście w odniesieniu do wszelkich oferowanych produktów, począwszy od opon do samochodów osobowych, a na ogumieniu do ciężarówek skończywszy.
Ma to szczególne znaczenie w przypadku pojazdów użytkowych, które bezustannie przemierzają ulice naszych miast, przewożąc towary i pasażerów. Michelin stawia na wydajne materiały i bezkompromisowce zapewniające dłuższą żywotność, co zmniejsza niekorzystny wpływ na środowisko. Tak właśnie jest w przypadku modelu Agilis 3, który charakteryzuje się rewelacyjną wydajnością energetyczną:
- Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej od Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na bezkompromisowce do produkcji, a w wyniku czego mniejszą liczba odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym mniejsza masa opony przekłada się na niższy opór toczenia, a zatem także – oszczędność paliwa.
- Według wewnętrznych testów koncernu Michelin Agilis 3 pozwalają „zredukować emisję CO2 do atmosfery o przeciętnie 100 kg na każde 20 000 km pokonanych poprzez samochód użytkowy”. Odpowiada to „ilości CO2 pochłanianej poprzez trzy przeciętne drzewa i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 0,2 l / 100 km”, a więc realne oszczędności.
Rozwiązania znane z samochodów ciężarowych zastosowane w pojazdach dostawczych
W opinii Michelin sprawność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z biegiem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni wydajność ta spada w miarę zużywania się opony. W sytuacji opon Agilis 3 celem producenta – zgodnym z przyjętą długoterminową strategią w zakresie żywotności ogumieia – było zapewnienie maksymalnej wydajności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Obiecujące właściwości nowych opon letnich do lekkich aut użytkowych uzyskano dzięki zastosowaniu szeregu najnowocześniejszych rozwiązań, w tym technologii EverGrip:
- Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki i sadzy zagwarantuje sprawniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a co za tym idzie – wysoki poziom bezpieczeństwa przez cały okres użytkowania opon.
- Nowy, bardziej sprężysty bieżnik z głębokimi żłobieniami niezaprzeczalnie lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Rowki w kształcie litery U dodatkowe 2 mm głębokości bieżnika, dzięki czemu produktywnie odprowadza on wodę spod kół aż do granicznej wartości zużycia (1,6 mm).
- W oponach Agilis 3 Michelin po raz pierwszy zastosował rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla ogumienia przeznaczonego do samochodów ciężarowych. Chodzi o specjalną mieszankę gumową o podwyższonej oporności na ścieranie i bieżnik zaprojektowany w opatentowanej technologii uniemożliwiającej wbijaniu się kamyków.
- Podobnie jak Agilis CrossClimate, nowe opony letnie Agilis 3 będą zaopatrzone w tarcze broniące ściany boczne przed uszkodzeniem w kontakcie z przeszkodami.