Ekonomiczna, trwała i bezpieczna – zaprojektowana z myślą o jak najdłuższej żywotności. To wkład francuskiego producenta w rozwój produktywniejszego i bardziej ekologicznego transportu. Michelin zamierza przyjąć takie podejście w odniesieniu do wszystkich oferowanych produktów, począwszy od opon do samochodów osobowych, a na ogumieniu do ciężarówek skończywszy.
Ma to szczególne znaczenie w sytuacji pojazdów użytkowych, które nieustannie przemierzają ulice naszych miast, przewożąc towary i pasażerów. Michelin stawia na efektywne materiały i minimalistycznce zapewniające dłuższą żywotność, co zniża niekorzystny wpływ na środowisko. Tak właśnie jest w sytuacji modelu Agilis 3, który charakteryzuje się znakomitą efektywnością energetyczną:
- Michelin Agilis 3 waży o około kilograma mniej od Agilis 2. Oznacza to mniejsze zapotrzebowanie na minimalistycznce do produkcji, a w konsekwencji mniejszą liczba odpadów do recyklingu zużytych opon. Poza tym mniejsza masa opony przekłada się na niższy opór toczenia, a zatem także – oszczędność paliwa.
- Według wewnętrznych testów koncernu Michelin Agilis 3 pozwalają „zredukować emisję CO2 do atmosfery o średnio 100 kg na każde 20 000 km pokonanych poprzez samochód użytkowy”. Odpowiada to „ilości CO2 pochłanianej poprzez trzy przeciętne drzewa i oznacza zmniejszenie zużycia paliwa o 0,2 l / 100 km”, a więc realne oszczędności.
Rozwiązania znane z samochodów ciężarowych zaimplementowane w pojazdach dostawczych
W opinii Michelin produktywność hamowania na suchej nawierzchni może wzrastać z biegiem czasu. Z kolei na mokrej nawierzchni skuteczność ta spada w miarę zużywania się opony. W przypadku opon Agilis 3 celem producenta – zgodnym z przyjętą długoterminową strategią w zakresie żywotności ogumieia – było zapewnienie maksymalnej wydajności hamowania na mokrej nawierzchni aż do granicznej wartości zużycia bieżnika (1,6 mm).
Obiecujące parametry nowych opon letnich do lekkich aut użytkowych uzyskano dzięki zastosowaniu szeregu innowacyjnych rozwiązań, w tym technologii EverGrip:
- Mieszanka gumowa z dodatkiem krzemionki i sadzy gwarantuje skuteczniejsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a co z tego wynika – wysoki poziom bezpieczeństwa poprzez cały okres użytkowania opon.
- Nowy, bardziej rozciągliwy bieżnik z głębokimi żłobieniami bezspornie lepiej zachowuje się na mokrych drogach. Rowki w profilu litery U dopełniające 2 mm głębokości bieżnika, dzięki czemu sprawnie odprowadza on wodę spod kół aż do granicznej wartości zużycia (1,6 mm).
- W oponach Agilis 3 Michelin po raz pierwszy zastosował rozwiązania zarezerwowane dotychczas dla ogumienia asygnowanego do samochodów ciężarowych. Chodzi o specjalną mieszankę gumową o podwyższonej wytrzymałości na ścieranie oraz bieżnik zaprojektowany w zastrzeżonej technice uniemożliwiającej wbijaniu się kamyków.
- Podobnie jak Agilis CrossClimate, świeże opony letnie Agilis 3 będą wyposażone w tarcze broniące ściany boczne przed uszkodzeniem w kontakcie z przeszkodami.