Przedsiębiorstwo zapoczątkowało swoją produkcję w 1888 roku. John Boyd Dunlop opatentował wynalezione przez siebie pneumatyczne opony rowerowe. Rok później wyższość nowej formy ogumienia zademonstrował cyklista Willie Hume, który na zaopatrzonym w nią rowerze wygrał wszystkie wyścigi, w których startował; wieści o jego sukcesach sprawiły, że nowo otwarta fabryka opon firmy Dunlop musiała od razu powiększyć swoją produkcję.
Mimo że patent Dunlopa anulowano już po dwóch latach, gdy wyszło na jaw, że 43 lata wcześniej opatentował ją inny Szkot, Robert William Thomson, w ostatniej dekadzie XIX wieku przedsiębiorstwo otworzyło filie w USA i kontynentalnej Europie oraz fabrykę w Australii.
Na początku XX wieku w zakładach Dunlop rozpoczęła się produkcja opon samochodowych. Więzi przedsiębiorstwa ze światem sportu objęły i sporty motorowe – opony Dunlop powiozły wielu kierowców rajdowych po zwycięstwo, miały też swój udział w biciu rekordów szybkości lądowej.
Naukowcy z przedsiębiorstwa Dunlop nieprzerwanie polepszali technologie produkcji i testowali zachowanie opon w najróżniejszych warunkach drogowych, dzięki czemu w 1962 roku laboratoria przedsiębiorstwa wykryły przyczynę utraty przyczepności na mokrych nawierzchniach: aquaplaning.
Wkrótce potem jej fabryki rozpoczęły produkcję opon z nowatorskim bieżnikiem, którego niezwykła jak na owe czasy wydajność w odprowadzaniu wody zrewolucjonizowała światowy rynek ogumienia. W historii przedsiębiorstwa zapisały się także dziesiątki innych innowacji.
Nowej generacji opony letnie i zimowe marki Dunlop wyprodukowane w technice RunOnFlat, zezwalają na przejechanie choćby 80 km z prędkością do 80 km/h w przypadku utraty powietrza.