Dunlop SP Winter Sport 4D 275/30R21 98 W XL MFS (5452000543295) Ocena produktu:

od 1943,54 PLN

oszczędzasz do 8%

  • Producent: Dunlop
  • Kategoria: Opony zimowe
  • Szerokość przekroju: 275
  • Wysokość profilu: 30
  • Średnica osadzenia: R21
  • Indeks nośności: 98
  • Indeks prędkości: W
  • Typ pojazdu: osobowy
  • Efektywność paliwowa: C
  • Poziom emisji hałasu: 72 dB
  • Przyczepność na mokrej nawierzchni: C
Dunlop SP WINTER SPORT 4D zalety:
  • kompozycja oszczędzająca paliwo
  • rewelacyjne zachowanie na zimowych drogach
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej nawierzchni

nieprzeciętne prowadzenie i przyczepność na zimowych drogach dla samochodów sportowych

  • nieprzeciętne zachowanie na zimowych drogach.
  • Lepsza trakcja na śniegu i lodzie.
  • Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie.
  • konstrukcja oszczędzająca paliwo.

perfekcyjne zachowanie na zimowych drogach
SP Winter Sport 4D to opona do samochodów sportowych gwarantująca rewelacyjne prowadzenie i hamowanie w zimowych warunkach. Połączenie specjalnej konstrukcji bieżnika z materiałami o wysokim współczynniku przyczepności pozwala zachować kontrolę nad pojazdem na zaśnieżonych, oblodzonych, mokrych i suchych nawierzchniach.

Lepsza trakcja na śniegu i lodzie
unikatowa kompozycja bieżnika, a także znaczna ilość chwytnych krawędzi klocków pozostających w kontakcie z drogą, polepsza zachowanie opony na zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach. Głębokie wycięcia w klockach środkowej części bieżnika zwiększają przyczepność podczas przyspieszania, hamowania i wjeżdżania pod górę.

Kontrola i przyczepność przy mokrej pogodzie
W oponie SP Winter Sport 4D użyto kierunkowe rowki, które prędkie odprowadzanie wody i zapobiegają zjawisku aquaplaningu przy opadach deszczu czy topniejącym śniegu. Mieszanka o szczególnie wysokiej przyczepności gwarantuje krótką drogę hamowania na każdej mokrej drodze.

kompozycja oszczędzająca paliwo
Dzięki lekkiej konstrukcji oraz użytym materiałom opona SP Winter Sport 4D potrzebuje mniej energii do wprawienia w ruch, co bezpośrednio przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję CO2 podczas jazdy.

Specjalny system osadzania obręczy. Wzmacnia połączenie opony z felgą, zwiększając precyzję prowadzenia. Analogicznie jak dłoń trzymająca kierownicę, połączenie to ulepsza kontrolę nad pojazdem i zagwarantuje szczególnie dużo danych o drodze.. Lepsze czucie drogi, większa stabilność i precyzja jazdy.

Kierunkowy wzór bieżnika. Kiedy opona styka się z wodą znajdującą się na drodze, cała przestrzeń rowków jest wypełniona. Następnie pod naciskiem masy samochodu jest momentalnie odprowadzana spod powierzchni opony, zmniejszając ryzyko aquaplaningu.zalety Niższe ryzyko aquaplaningu.

RunOnFlat Dunlop Self Supporting Technology (DSST)technologia RunOnFlat opracowana przez Dunlop zezwala na kontynuowanie jazdy po przebiciu lub rozcięciu na odległość do 80 km. Dzięki zaimplementowaniu wzmocnionych ścian bocznych, opony zachowują mobilność mimo całkowitej utraty ciśnienia.Zastrzeżenie dotyczące bezpieczeństwa Opony Dunlop RunOnFlat należy zakładać jedynie w samochodach asygnowanych do jazdy na oponach tego rodzaju i wyposażonych w skuteczny przyrząd ostrzegający o spadku ciśnienia w oponie, np. Dunlop WARNAIR. Nie wolno przekraczać maksymalnej odległości 80 km ani maksymalnej szybkości 80 km/h. Należy sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu, czy producent nie zaleca innego nowoczesnania.

Mieszanka krzemionkowa. Mieszanka bieżnika wywodząca się z bieżników opon sportowych, gwarantuje niezwykle dobrą przyczepność istotnie na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach.mocne strony nadzwyczajne hamowanie i przyspieszanie, spora przyczepność na mokrych nawierzchniach i w niskich temperaturach, niski współczynnik zużycia.

Bezszwowa opaska nylonowa (JLB). technika hybrydowej osnowy ograniczająca zniekształcenia na obwodzie opony przy sporych prędkościach.zalety znakomita stabilność w trakcie szybkiej jazdy, płynne i równomierne zużycie.

Ochraniacz Felgi (MFS). System ochrony felgi. Gumowy profil biegnie po obwodzie opony i est umiejscowiony nisko, na bocznej ścianie, powyżej felgi. Buduje on ochronną strefę buforową.zalety chroni felgi aluminiowe przed uszkodzeniami spowodowanymi otarciami o krawężnik.

System lameli 4D. W systemie lameli 4D bieżnik jest podzielony na sporo klocków, co powiększa siłę tarcia i stabilność na zakrętach. System lameli zagwarantuje perfekcyjną przyczepność poprzeczną na śniegu.mocne strony doskonałe prowadzenie na zakrętach, choćby na śniegu.

Rowki bieżnika w profilu litery V. Rowki bieżnika w zarysie litery V, w połączeniu z podstawowymi rowkami bieżnika, tworzą rozbudowaną sieć kanalików, służącą do chwytania śniegu leżącego na jezdni. Wynikiem jest poprawa atrybuty trakcyjnych i przyczepności.. Udoskonalone prowadzenie na śniegu.

Spłaszczony profil bieżnika. Opony Dunlop nowej generacji mają bardziej płaski profil bieżnika i o 4-8% pokaźniejszy (zależnie od rozmiaru i typu) obszar styku opony z nawierzchnią. Obszerniejsza powierzchnia styku dostarcza kierowcy więcej danych z nawierzchni i gwarantuje obszerniejszą stabilność, dzięki czemu opony reagują szybciej i bardziej skrupulatnie.atuty Poprawa stabilności i precyzji kierowania, mniejsze ścieranie krawędzi i stopy opony, idealna stabilność i precyzja podczas pokonywania zakrętów, najkorzystniejsza przyczepność na suchej nawierzchni.

System przeróżnych lamelek. Pogoda zimą może być niezwykle przeróżna. Jednak każde warunki, od zimnej i suchej nawierzchni po mroźny śnieg czy śnieg z deszczem, stawiają oponom wysokie wymagania. Rozmaite warianty lameli wykorzystywane w oponach Dunlop, dopasowane do zróżnicowanych typów zimowej nawierzchni, pozwalają skutecznie zmierzyć się z tymi wyzwaniami.mocne strony jednorodne zachowanie w każdych zimowych warunkach pogodowych.

Mieszanka z poręcznymi polimerami. Polimery poręczne użyte w mieszance bieżnika udoskonalają parametry opony w niskich temperaturach, powiększając przyczepność do nawierzchni w zimowych warunkach.mocne strony nadzwyczajna przyczepność w niskich temperaturach.

Bieżnik wielokątowy (Multi Radius Tread). Bieżnik wielokątowy wykorzystuje dziesięć różnorodnych promieni, co zagwarantuje obszerniejszą precyzję prowadzenia. Taka kompozycja powoduje wyjątkowo równomierne rozkładanie się ciśnienia na całej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Efekt to łagodniejsze wchodzenie w zakręt z prostej, co pozwala na precyzyjniejsze i progresywne reagowanie.zalety wyraźnie lepsza kontrola nad zmianą powierzchni kontaktu opony z jezdnią we wszystkich warunkach, lepsze wyczucie drogi podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach i większa kontrola przy pokonywaniu zakrętów.

technologia Foam-In-Tire (FIT) Powstawanie hałasu we wnętrzu pojazdu wynika z następujących, głównych przyczyn:

Hałas powstający przez wiatr (wywołany przez strumienie powietrza przy osiąganiu wysokich prędkości)

Odgłos silnika

Hałas toczenia opony:

Odgłosy bieżnika/uderzeń klocków bieżnika.

Zwany też jako „Airpumping" lub „groove resonance". Efekt polega na pęcznieniu rowków opony podczas nabierania wody do bieżnika, a także na ich poluzowaniu, przy odprowadzaniu wody.

Wahania w strukturze opony / karkasu.

Foamin Tire (FIT)

Hałas toczenia opony

Dlaczego stosuje się w oponie technikę Foam?"

Hałas toczenia opony jest przenoszony w głównej mierze przez:

Fale dźwiękowe przenoszone poprzez powietrze

Wibracje mechaniczne przenoszone przez zawieszenie pojazdu

Jednym z największych źródeł powstawania dźwięku jest tzw. wnęka rezonansowa, który w formie wibracji mechanicznych jest przenoszony poprzez zawieszenie pojazdu.

technika Foam Tire

Jak działa technika Foam?"

technologia

Po nagrzaniu się opony od w środku, na jej powierzchni nakłada się tworzywo piankowe. Pozwala na to istotną redukcję poziomu hałasu toczenia opony.

Sposób działania

Eliminacja szczytów rezonansowych

Efekt:

Redukcja poziomu hałasu wewnątrz pojazdu o kilka dB. Wrażenie zmniejszenia emisji hałasu toczenia opony o połowę.

zalety:

atrakcyjna cenowo

stabilne działanie przez cały czas stosowania opony

Pozwala prosto uniknąć destrukcyjnego wpływu na: przebieg, opór toczenia, wytrzymałość przy uzyskiwaniu wysokich szybkości.

W tym momencie technologia jest przystępna w oponach letnich i zimowych. W późniejszym czasie będzie przystępna dodatkowo w oponach całorocznych i Runflat.

w przypadku uszkodzenia, da się ją naprawić

Wpływ opony na odczuwanie hałasu

Hałas toczenia przenoszony jest za pośrednictwem dwóch mechanizmów:

przy pomocy fal przenoszonych przez powietrze („fale dźwiękowe"): (Faliste) cząsteczki powietrza są zmuszane do drgań.

przy pomocy fal powstałych w danej konstrukcji („wibracje mechaniczne"): Wibracje są przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu.

Ze względu na drgania opony, największy udział w powstawaniu hałasu w środku pojazdu posiadają wibracje.

Są one przenoszone poprzez konstrukcję pojazdu do jego wnętrza („wibracje mechaniczne")

użyte tutaj metody są prostsze i bardziej efektywne w zastosowaniu ich bezpośrednio w oponie, aniżeli w innych elementach pojazdu, jak np. W podwoziu lub karoserii.

Rozwiązanie

W jaki sposób zmniejszyć wibracje opony?

Skutecznym rozwiązaniem może być montaż pasa piankowego po wewnętrznej stronie opony, który pomaga widocznie zredukować hałas toczenia opony.

Redukcja wibracji w najwyższych punktach choćby o 11 dB(A)

zezwala na to zmniejszenie hałasu wewnątrz pojazdu choćby o 3-4 dB(A)

To oznacza,w środku pojazdu hałas będzie o połowę niższy, jak przy jeździe na normalnej oponie.

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Opony zimowe