Dunlop Winter Sport 5 to opona zimowa klasy premium, tworzona dla kierowców ceniących sportowy fason jazdy. Występuje w kilkudziesięciu różnych rozmiarach od 15 do 19 cali, w indeksach prędkości do 240 km/h (V). Dunlop Winter Sport 5 to następca modelu SP Winter Sport 4D. Dzięki zwiększonej ilości klocków bieżnika poprawiło się prowadzenie na śniegu, a zwiększona głębokość rowków bieżnika zmieniła zachowanie opony na mokrej i śliskiej nawierzchni. Winter Sport 5 to opona tworzona dla kierowców szanujących bezkompromisową, najwyższą jakość wykonania i sportowe osiągi.
nieprzeciętna przyczepność boczna na śliskiej nawierzchninowoczesne, ustawione kątowo lamele centralne wydłużają się, łatwiej się otwierają i solidnie trzymają się nawierzchni, co oznacza wspaniałą przyczepność boczną na śliskich zimowych drogach.
udoskonalone prowadzenie na zaśnieżonych drogachzwiększona ilość klocków w oponie Winter Sport 5 i dodatkowe krawędzie przylegające do nawierzchni drogi pozwalają uzyskać genialną trakcję i perfekcyjne prowadzenie na śniegu.
Ochrona przed aquaplaningiemGłębsze rowki w bieżniku opony pozwalają oponie Winter Sport 5 odprowadzać większe ilości wody i błota pośniegowego, ograniczając ryzyko aquaplaningu oraz pomagając zachować kontrolę na mokrych drogach.
Oszczędność paliwaunikatowa kompozycja opony Winter Sport 5 przekłada się na słuszny rozkład masy na całej powierzchni opony, zniżając opory toczenia i zużycie paliwa.
Opis producenta: Opony firmy Dunlop są wybierane przez klientów szanujących szybką jazdę i komfort. Właśnie osiągi tych opon są głównym argumentem wymienianym poprzez klientów, przemawiającym za zakupem opon firmy Dunlop.
Historię producenta rozpoczął w 1888 roku irlandzki weterynarz John Boyd Dunlop, twórca pierwszej na świecie opony pneumatycznej (napełnianej powietrzem). Wynalazek prędko opatentował, stwarzając Dunlop Pneumatic Tyre Co., a po dwóch latach otworzył w Irlandii pierwszą fabrykę. Obfity popyt na opony pneumatyczne sprawił,ekspresowo powstawały świeże fabryki w Europie, USA, Australii i Japonii.
Dunlop za każdym razem był mocno osadzony w sportach motorowych, na swym koncie marka ma niezliczone trofea w wyścigach Formuły 1 oraz Le Mans 24h. Osiągnięcia na polu sportowym, pozwoliły Dunlopowi opracować 3 rewolucyjne technologie. Pierwszą było odkrycie zjawiska aquaplaningu, czyli poślizgu opony na mokrej nawierzchni. Zbudowanie opony z pokaźniejszą ilością specjalnych nacięć, a także umieszczenie bocznych kanałów zwanych jako "aquajets", pozwoliło na utrzymanie opony przy nawierzchni. Kolejna innowacja to "Denovo" - tzw. Samowspierająca się opona. Opony Dunlop Denovo pozwalają kierowcy kontynuować jazdę choćby po przebiciu opony. Najnowszym wynalazkiem jest technologia 3S (Silent running, Sportiness and Safety) czyli cicha, szybka i bezpieczna. Były to trzy kryteria, które wzajemnie się wykluczały, jednak Dunlop znalazł konsensus na połączenie tych atrybutów.
W 1984 doszło do połączenia Goodyear Tire & Rubber Company z Dunlop Pneumatic Tyre Co. Na zasadach joint venture. Powstał dzięki temu Goodyear Dunlop Tyres B.V. - największa na świecie organizacja w branży rynku oponiarskiego