przez dużo lat prowadziłam zajęcia korekcyjno-wyrównawcze z dziećmi nieświadoma istnienia zasad, które zostały tu ujęte w sześć punktów. Starałam się realizować je intuicyjnie. Opracowując wykłady dla studentów filologii polskiej, dotarłam do literatury z zakresu metodyki zajęć korekcyjno-wyrównawczych i przyjrzałam się teorii. Dzisiaj wiem, iż rola intuicji w nauczaniu, choć niemierzalna przy użyciu narzędzi naukowych, jest ważna,niewątpliwie nie jest najważniejsza. Jeżeli nasze działania mają mieć naukowy charakter bądź do metod naukowej oceny zjawisk się odwoływać, jak ma to miejsce w dydaktyce przedmiotowej, powinniśmy działania instynktowne starać się wielokrotnie konfrontować z naukowym zapleczem ciekawej nas dziedziny. Jest to niezwykle ważne dla tych nauczycieli, którzy wynikami swoich doświadczeń pragną dzielić się z innymi nauczycielami, a przy tym uniknąć wyważania otwartych drzwi, czyli odkrywania prawd, które dawno już zostały odkryte. Małgorzata Rocławska-Daniluk
- Autorzy: Rocławska-Daniluk Małgorzata
- Ciężar: 0,18
- Format: 14.5x21.0cm
- ISBN: 9788373265608
- Języki: polski
- Kod wydawcy: 23304
- Miejscowość: Gdańsk
- pojemność: 128
- Oprawa: Miękka
- PKWiU: 58.11.1
- Podtytuł: Metodyka zajęć korekcyjno-wyrównawczych
- Rok wydania: 2017
- typ publikacji: KS
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego
- Wysokość: 10