Zarządzasz grupą pracowników? Relacje interpersonalne są podstawą Twojego życia zawodowego? Ta książka, dzięki poręcznym przykładom, zadaniom i sprawdzonym koncepcjom psychologicznym ułatwi Ci kształtowanie własnych kompetencji personalnych.Książka zatytułowana Kompetencje personalne i społeczne.
Jak je rozwijać? to kolejna pozycja wydawnicza Wydawnictwa Centrum Rozwoju Edukacji EDICON powstała z myślą o uczniach i słuchaczach szkół ponadgimnazjalnych, proponująca realne wsparcie dla przyszłych absolwentów, nieraz osób wkraczających dopiero na rynek pracy.
Autorki publikacji, Anna Nowak i Aleksandra Stanek, absolwentki psychologii, posiadające doświadczenie jednocześnie w pracy akademickiej, jak i coachingowej, podjęły się zarysowania znaczenia doskonalenia tzw.
kompetencji miękkich w życiu zawodowym. W oparciu o koncepcje w głównej mierze psychologii społecznej, stworzyły treść wzbogaconą o liczne zadania i przykłady odwołujące się do praktyki zawodowej przedstawicieli konkretnych zawodów takich jak technik usług kosmetycznych czy technik masażysta.
Tym samym książka Anny Nowak i Aleksandry Stanek nie zatrzymuje się na poziomie ogólnym, czysto teoretycznym, ale zmierza ku użytecznemu wykorzystaniu wiedzy z zakresu rozwijania kompetencji personalnych i społecznych.W kolejnych rozdziałach autorki zwracają uwagę czytelnika na takie aspekty życia zawodowego jak budowanie właściwych relacji pracowniczych, przestrzeganie zasad wzajemnego zrozumienia i współpracy w celu tworzenia zgranego zespołu, a także podstawy produktywnej komunikacji.
Nie zapominają także o indywidualnym rozmiarze rozwijania kompetencji miękkich, który staje się pomocny w udoskonalonym organizowaniu czasu pracy, w rozpoznawaniu i właściwym ukierunkowaniu osobistych emocji czy w kierowaniu zespołem ludzi i dążeniu do kreatywności.
Dodatkowym atutem książki są zagadnienia dotyczące rozpoznawania i walki ze stresem, a także z wypaleniem zawodowym.potężne strony:- autorki to absolwentki psychologii, mające doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich;- studium przypadku odnoszące się do potężnych przykładów, asygnowane wybranym zawodom np.
technik usług kosmetycznych;- zadania (wraz z odpowiedziami) w każdym rozdziale,- przypisy i bibliografia do każdego rozdziału- treść ilustrowana rysunkami i schematami upraszczającymi przyswajanie wiedzy,- pytania kontrolne po każdym rozdziale,- miejsca na notatki? zezwalają na zapisanie ważnych danych, usprawniają przyswajanie wiedzy;- wybrane treści asygnowane takim kierunkom jak: opiekun medyczny, technik masażysta, asystentka stomatologiczna, higienistka stomatologiczna, technik dentystyczny i technik usług kosmetycznych, technik informatyk; wskazane w tekście;- przezroczysta struktura tekstu (tytuły podrozdziałów wysunięte na zewnętrzny margines albo wskazane przez różnorodne wielkości i odcienie czcionki),- ciekawostki, a także istotne dane ujęte w ramki i graficznie wyznaczone z tekstu głównego.