Począwszy od 2023 roku następuje zmiana formuły egzaminów maturalnych. Niniejsze repetytorium jest dopasowane do nowych wymagań. Podstawowym jego zadaniem jest pomoc uczniom w uporządkowaniu, uzupełnieniu i poszerzeniu obowiązującej maturzystów wiedzy z matematyki, a w konsekwencji doprowadzenie do sukcesu jakim jest zdanie matury.
W publikacji omówiono wszystkie zagadnienia uwzględnione w podstawie programowej. Ze względu na zawirowania związane z nauczaniem online w czasie pandemii, wymogi egzaminacyjne do matury z matematyki na poziomie podstawowym w latach 2023 i 2024 zostały uszczuplone o niektóre zagadnienia, które lecz znajdują się w podstawie programowej. Te wyłączone tematy – w repetytorium – oznaczono informacją: „poza kryteriami egzaminacyjnymi!". Mogą być one natomiast przydatne na lekcjach matematyki w toku nauczania, gdyż będą omawiane...
Publikacja licząca 100 kart została tak przygotowana, aby można było z niej wyjąć pojedynczą kartę z omawianym obecnie tematem i wpiąć ją do segregatora z notatkami, bez konieczności noszenia ze sobą całego repetytorium. Na każdej karcie znajduje się część teoretyczna, po której następują przykłady potężnych zadań ze szczegółowymi wyjaśnieniami, pozwalające na ergonomiczne opanowanie tego zagadnienia. Pokazano różnorodne sposoby rozwiązywania zadań. Karty zawierają także przykłady do samodzielnego rozwiązania. Do nich odpowiedzi przekazano celowo zapisane „do góry nogami", żeby najpierw uczeń popróbował swoich sił i w ten sposób zweryfikował opanowanie materiału. Na kartach znajdują się także zadania pochodzące z wcześniejszych arkuszy maturalnych (przygotowanych przez Centralną Komisję Egzaminacyjną – CKE), związane z omawianym tematem. Umieszczony obok nich kod QR umożliwia sprawdzenie na stronie internetowej CKE poprawnego wyniku i zasad przyznawania punktów.
W repetytorium został natomiast omówiony „Pokazowy arkusz egzaminacyjny" CKE przygotowany w nowej formule maturalnej obowiązującej od 2023 roku. Rozwiązania podano „krok po kroku", zwrócono uwagę na trudniejsze elementy rozumowania i innowacyjnania. Tę wnikliwą analizę zawdzięczamy naszej Autorce – Grażynie Zielińskiej – nauczycielce z wieloletnim doświadczeniem i zasadniczymi osiągnięciami dydaktycznymi.
W opracowaniu publikacji służyły swymi kompetencjami jeszcze dwie nauczycielki matematyki, dla których nauczanie to pasja. Liczymy, iż dzięki zaangażowaniu całego zespołu powstało repetytorium, które okaże się cenną pomocą i wskazówką jak się uczyć, na co zwrócić szczególną uwagę i jak uniknąć ewentualnych pułapek.