• Producent: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Kategoria: Powieści
  • ISBN: 9788301215422
  • Oprawa: miękka
  • Autor: Marian Gorynia
  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Ilość stron: 502
  • Rok wydania: 2021

Międzynarodowa współpraca gospodarcza narzuca przedsiębiorstwom określony system działań. Jeśli interesuje Cię zjawisko globalnego biznesu transgranicznego, jego charakter, postęp, strategie czy perspektywy, ta książka zaspokoi Twoją ciekawość."Przedsiębiorstwo w biznesie międzynarodowym" to publikacja podzielona na siedem głównych części, z czterdziestoma rozdziałami.

Na wstępie, autor przybliża pojęcie przedsiębiorstwa z perspektywy naukowej, a także jako podmiot realnej gospodarki.Czytelnik dowiaduje się, czym jest biznes międzynarodowy, jakie są jego cechy typowe i zapoznaje się z zagadnieniem ekspansji przedsiębiorstw równocześnie na poziomie regionalnym, jak i globalnym i mezoekonomicznym.

Twórca nie pomija przeglądu koncepcji relacji międzynarodowych z perspektywy historycznej, równocześnie omawiając współczesne teorie internacjonalizacji gospodarczej. Dużą uwagę przywiązuje się do strategii globalnej, jak także w zakresach: ekspansji przedsiębiorstw, konkurencyjności, marketingu czy finansów.Ta kompleksowa pozycja stanowi cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków takich jak międzynarodowe stosunki gospodarcze, czy logistyka międzynarodowa oraz dla osób prowadzących dydaktykę w tych dziedzinach.O książce:„Publikacja stanowi wartość wykraczającą poza dotychczasowe naukowe oceny cyklu umiędzynarodowienia przedsiębiorstw.

W polskiej literaturze ekonomicznej jest jedną z nielicznych kompleksowych analiz wieloaspektowej zagranicznej ekspansji przedsiębiorstw w ujęciu interdyscyplinarnym, w której – co nad wyraz znaczne – przyjęto inkrementalną metodę prezentowania treści.

Pracę znamionuje konsekwencja badawcza, a także spójność i przejrzystość, co ma duże znaczenie dla rozprzestrzeniania jej treści równocześnie w środowisku akademickim, jak w dodatku wśród pracowników firm działających w obszarze biznesu międzynarodowego.

(…) stanowi genialny materiał analityczny oraz drogowskaz przy planowaniu metod i sposobów ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw”.- Prof. Dr hab. Bogusława Drelich-SkulskaO autorze:Prof. Dr hab.

Marian Gorynia to wybitny polski ekonomista, specjalizujący się w teoriach dotyczących przedsiębiorstw, ich strategii oraz konkurencyjności. Jest przewodniczącym Rady Naukowej Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, a także członkiem Komitetu Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk.

Zaangażowany w działalność wielu czasopism jest autorem lub współautorem ponad 300 artykułów. Na swym koncie ma dodatkowo przeszło 20 książek. Od 2003 roku zajmuje stanowisko profesora zwyczajnego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu).

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Powieści