Przedmiotem tej transakcji jest:
Księga kontroli - wersja elektronicznaUstawa nie określa potężnego wzoru księgi, nasze opracowania zawierają konieczne rubryki i są rozbudowane o inne niezbędne informacje.
Nazwy rubryk książki
Ustawa Prawo przedsiębiorców z 8 grudnia 2020
Dz. U. 2021 r. Poz. 162
Jeżeli drukarka nie ma opcji druku dwustronnego wtedy trzeba najpierw wydrukować strony parzyste, a potem obrócić papier na drugą stronę, wkładając go górną krawędzią do dołu i wydrukować strony nieparzyste
zakup ten druk w wersji papierowej - samokopiującej
druki przystępne w magazynie, czas dostawy ok 2 dni roboczych
Ustawa Prawo przedsiębiorców nakłada na każdą osobę fizyczną i prawną obowiązek prowadzenia księgi kontroli. Powinna ona być założona bezpośrednio po rozpoczęciu działalności, nie później jednak aniżeli przed pierwszą kontrolą. Książka powinna znajdować się w miejscu prowadzenia działalności, a jeżeli firma jest wielooddziałowa to w każdym oddziale powinna być prowadzona oddzielna księga. Księga musi być tak przechowywana, żeby nie była narażona na , a także mogła być udostępniona osobom kontrolującym na każde żądanie bez zbędnej zwłoki.
Księga w formie tradycyjnej musi być trwale oprawiona, czyli kartki muszą być ze sobą na stało połączone, tak, aby nie dało się ich wyeliminować lub podmienić. Ustawa nie precyzuje w jaki sposób ma ten cel być osiągnięty, lecz w praktyce dwa zabezpieczenia wystarczą, aby udowodnić urzędnikowi, iż nie podmieniliśmy kartek. Zszycie zszywkami i zaplombowanie, lub zszywki i numeracja stron, numeracja kolejna wpisów, jest wystarczającym zabezpieczeniem.
Księga do pobrania w PDF i samodzielnego wydruku jest szybką opcją samodzielnego wykonania w ciągu kilkunastu minut pełnowartościowej księgi kontroli, w warunkach biurowych, która jest w pełni zgodna z obowiązującym w tej chwili przepisami. Więcej na temat jak to zrobić odnajdziesz na stronie produktu.
Dokonywanie wpisów do księgi jest osiągalne wyłącznie poprzez organy kontrolujące. My pod żadnym pozorem nie możemy nic wpisywać samodzielnie ani dokonywać zmian w treści wpisów. Jedynym miejscem w książce, gdzie mamy prawo pisać jest strona tytułowa z oznaczeniem podmiotu, której wypełnienie jest obowiązkowe.
Obowiązek przechowywania dokumentów związanych z kontrolą spoczywa na przedsiębiorcy. Zatem oprócz wpisów musimy archiwizować cała dokumentację związaną z kontrolą.
Książka w wersji cyfrowej jest dopuszczona przez ustawę, lecz trzeba pamiętać o odpowiednim zabezpieczeniu tego zbioru danych. Wówczas do księgi wpisów dokonuje przedsiębiorca i na żądanie organu kontrolującego musi bezzwłocznie wydrukować żądane treści w formie papierowej, poświadczając je, iż są zgodne ze stanem faktycznym. W przypadku książki cyfrowej dokumentację kontrolną możemy zeskanować i przechowywać ją w formie cyfrowej.
Brak książki kontroli lub jej nieokazanie może być potraktowane jako utrudnianie czynności kontrolnych. W tej sytuacji organ kontrolujący nie ma uprawnień do bezpośredniego nałożenia mandatu albo grzywny, lecz może się z takim wnioskiem zwrócić do organów skarbowych lub sądu, które na podstawie art 83 Kodeksu karnego skarbowego mogą ukarać przedsiębiorcę maksymalnie karą w wysokości 720 stawek dziennych.
Czego odradzamy?Ustawa nie precyzuje jak ma wyglądać księga kontroli, ani jak ma być oprawiona, co sprawia, że niektórzy tworzą książkę w formie segregatora albo w wersji elektronicznej w formie folderu. Jednak niejednokrotnie organy kontrolujące nie uznają takiej formy prowadzenia tego dokumentu, gdyż samo technologiczne określenie książka niesie przekaz, iż jest zbiór kartek połączonych ze sobą w sposób trwały. Podobnie jest z folderem, są to zbiory dokumentów, które można w każdej chwili polikwidować albo podmienić i nie wyczerpują one cech książki.