Monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe o charakterze teoretyczno-empirycznym. Dobór lobbingu jako tematu badań i profesjonalizacji jego funkcji jest nad wyraz niebanalny i ważki naukowo. Zawód lobbysty funkcjonuje od dawna, jednak nie prowadzono do tej pory prac badawczych zmierzających do uporządkowania wiedzy o kompetencjach podmiotów zajmujących się działalnością lobbingową, a tym bardziej współczesnego lobbysty. Wokół zjawiska lobbingu i zawodu lobbysty skupione są najczęściej negatywne opinie, stąd zamierzenia Autorki, których celem jest „odczarowanie" negatywnego obrazu i skupienie się na jego profesjonalizacji jest nad wyraz cenne.
Do niewątpliwych atutów recenzowanej monografii można zaliczyć wypełnienie luki badawczej dotyczącą kompetencji lobbystów, opracowanie koncepcji cyklu modelowania kompetencji lobbysty oraz uporządkowanie cyklu instytucjonalizacji i profesjonalizacji lobbingu. Monografia ta, o walorach teoretycznych, metodycznych i poznawczych, wnosi znaczny wkład w rozwój nauk o zarządzaniu.
Prof. Dr hab. Zdzisława Janowska
Recenzowana monografia jest pierwszym na gruncie krajowym opracowaniem, przedstawiającym i systematyzującym teoretyczno-metodyczne i użyteczne aspekty diagnozy i projektowania modelu kompetencji współczesnego lobbysty. Stanowi wyraźne i zasadnicze wzbogacenie dotychczasowego krajowego dorobku w obszarze działalności lobbingowej i kreowania wzorców kompetencyjnych zawodu lobbysty.
Podjęty poprzez Autorkę problem badawczy sprowadzający się do diagnozy i projektowania modelu kompetencji lobbysty należy uznać za aktualny, wyraźny i ważny z punktu widzenia profesjonalizacji działalności lobbingowej, wpisujący się w metodologiczny nurt zarządzania kompetencjami w dyscyplinie nauk o zarządzaniu. I subdyscyplinę zarządzania publicznego.
Rezultaty studiów i rzetelnych badań empirycznych przeprowadzonych poprzez Autorkę, obejmują nie tylko diagnozę poziomu i struktury kompetencji krajowych lobbystów, lecz także autorski model kompetencji zawodowych lobbystów, którego implementacja może stanowić widoczny czynnik profesjonalizacji usług lobbingowych.
Prof. Dr hab. Janusz Czekaj
ISBN: 9788301199890
Kod paskowy: 9788301199890
Autorzy: Dzieńdziora Joanna
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 20411
Miejscowość: Warszawa
ilość stron: 385
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.1
Format: 16.5x23.5
Głębokość (mm): 20
Waga: 0.63
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka