"Niniejsza monografia to poręczne vademecum dla nauczyciela, terapeuty, specjalisty realizującego w przedszkolu, szkole czy placówce zajęcia o charakterze specjalistycznym, jak jeszcze udzielającego uczniom i wychowankom szeroko rozumianej pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Korzystając z opracowania, specjalista, nauczyciel, terapeuta może skrupulatnie zweryfikować przydatność wykorzystania rekomendowanej pomocy w toku realizowanego programu terapeutycznego, odpowiednio wybierając rodzaj ćwiczeń i użytkowanych pomocy terapeutycznych do potrzeb i możliwości konkretnego dziecka.
Proponowane pomysły, wraz ze szczegółowym uzasadnieniem ich implementacji w procesie terapii, mogą stanowić znakomite wsparcie dla studentów i studentek kierunków nauczycielskich i pedagogicznych, w szczególności terapii pedagogicznej, oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki czy surdopedagogiki oraz logopedii, którzy podczas praktyk lub na początku swojej drogi zawodowej poszukują rzetelnych danych i zarazem inspiracji ukierunkowującej na wsparcie ucznia, dziecka i wychowanka.
Sposób opracowania poszczególnych opisów zorientowany jest dodatkowo na wsparcie rodzica, który zdecyduje się użyć potężną pomoc, chcąc stymulować percepcję i wyodrębnione funkcje swojego dziecka. Publikacja zawiera merytoryczne opisy, prezentację 28 pomocy dydaktycznych wraz z charakterystyką ich wykorzystania i odwołaniami do wiedzy naukowej budowanej na podstawie aktualnych wyników badań z zakresu szeroko rozumianej terapii, w tym zwłaszcza terapii pedagogicznej.
Monografię wieńczy spory wykaz bibliograficzny, umożliwiający zainteresowanemu Czytelnikowi rozszerzenie wiedzy w obszarze interesujących zagadnień. Każdy opis autorsko wytworzonego narzędzia opatrzony jest kolorową fotografią prezentującą skonstruowaną pomoc, co umożliwia Czytelnikowi staranne zapoznanie się z proponowanymi pomysłami.