Podręcznik dla techników programistów poświęcony projektowaniu oprogramowania.
posiada informacje dotyczące zasad użytkowania prostych, złożonych, numerycznych i logicznych typów informacji, typów znakowych i łańcuchowych, posługiwania się złożonymi typami informacji, tablicami jednowymiarowymi i dwuwymiarowymi, dynamicznymi i asocjacyjnymi, typami wskaźnikowym i plikowym, kolekcjami (w tym m.in. Listami i kolejkami).
Wyjaśnia znaczenie właściwego doboru narzędzi i metodologii do planowania projektu, użytkowania diagramów do zarządzania etapami projektu, zadaniami i czasem, a także demonstruje zasady działania programów do wspierania zarządzania projektami i systemów kontroli wersji.
Przybliża metody rozwiązywania problemów przy pomocy algorytmów, sposoby ich projektowania za pomocą rozmaitych metod schematów blokowych oraz złożoność obliczeniową algorytmów.
usprawnia zrozumienie potrzeb klientów i kwestii związanych z projektowaniem aplikacji.
Dzięki korzystaniu z podręcznika przyszły technik pozna zasady planowania przedsięwzięć programistycznych. Liczne zrzuty ekranowe i schematy ułatwią uczniowi zrozumienie opisanych treści.