• Producent: MT Biznes
  • Kategoria: Biznes, ekonomia
  • ISBN: 9788382310658
  • Oprawa: miękka
  • Autor: David M. Cote
  • Wydawnictwo: MT Biznes
  • Ilość stron: 420
  • Rok wydania: 2021

mało jest przekonań destrukcyjnych i tak samo powszechnych we współczesnym biznesie jak to, że nie da się jednocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, sprawia,mnóstwo organizacji osiąga wyniki poniżej swoich możliwości lub wręcz znika z rynku.

Dave Cote dobrze zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele marki Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ przez mnóstwo lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Żeby odmienić losy producenta, Cote i jego zespół wprowadzili szereg śmiałych reform i wdrożyli niemało na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki czemu udało im się skonsolidować dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania prawidłowych wyników w krótkim i w długim terminie. Efekt był piękny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki czemu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie.

Niniejsza książka przedstawia dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać korzystne wyniki jednocześnie dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.:

  • jak rozpoznać praktyki, które wydają się ciekawe w niedługim terminie, lecz zaszkodzą przyszłości marki;
  • w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, żeby uzyskać największy wzrost;
  • jakie działania pozwolą utrzymać prawidłowe wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – na dodatek w trudnych okresach, choćby w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa;
  • jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie i nakłanianie wszystkich wokół do niezależności myślowej, rozszerzą zdolność twojego zespołu do wydajnego wypracowywania wyników.

Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać prawidłowe wyniki równocześnie w niedługim, jak i w długim okresie.

***

Historia Davida Cote’a jest równocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, lecz w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś stanowczo zmienić albo osiągnąć znaczący sukces.

Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor

David Cote to chodzący dowód na to, że można uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak wywiązywać się ze swych obowiązków w taki sposób, żeby wszyscy byli zadowoleni. A wiedzieć trzeba, iż on sam stanął przed zadaniem trudnym jak to, z którym musiał się uporać Herakles, gdy przyszło mu uprzątnąć stajnię Augiasza.

Jim Cramer, współgospodarz programu CNBC Squawk on the Street, bestsellerowy autor

David Cote wyjaśnia, jak poprowadzić producenta z grona Fortune 100 do sukcesu w długim okresie. Każdy lider biznesu z każdej branży wynajdzie w tej wartościowej książce coś cennego dla siebie.

Marc Benioff, jeden z dyrektorów generalnych i założycieli Salesforce, autor bestsellerów

Jako dyrektor generalna, która myśli na ogół o długim okresie, lecz dba też o wyniki krótkoterminowe, musiałam opracować sobie własny zbiór zasad. Jakże żałuję, iż nie miałam wtedy do dyspozycji książki Davida Cote’a. Życie byłoby wówczas istotnie prostsze! Dziękuję Ci, Davidzie. Wielu liderów z całą pewnością będzie czerpać z tego poradnika garściami.

Indra K. Nooki, była dyrektor generalna PepsiCo, Inc.

***

David M. Cote poprzez 16 lat zajmował stanowisko przewodniczącego rady dyrektorów i dyrektora generalnego Honeywell. W tym czasie wartość rynkowa firmy wzrosła z 20 miliardów dolarów do blisko 120 miliardów dolarów, gwarantując akcjonariuszom zwroty na poziomie 800 procent i uzyskując wynik niemal 2,5 razy lepszy niż S&P. Obecnie David Cote zajmuje stanowisko wykonawczego przewodniczącego rady dyrektorów Vertiv Holdings Co., globalnego dostawcy produktów i usług data center oraz jest członkiem Aspen Economic Strategy Group. Poza tym zasiada w radach dyrektorów Council on Foreign Relations oraz Conference of Montreal.

Tytuł Wygrać dziś, wygrać jutro. Strategia rozwoju producenta w niedługim i długim okresie Autor David M. Cote Tłumacz Magda Witkowska Wydawnictwo MT Biznes EAN 9788382310658 ISBN 9788382310658 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie liczba stron 420 Rok wydania 2021 Oprawa Miękka ze skrzydełkami

Produkty podobne

Produkty najpopularniejsze w kategorii Biznes, ekonomia