mało jest przekonań destrukcyjnych i tak samo powszechnych we współczesnym biznesie jak to, że nie da się jednocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, sprawia,mnóstwo organizacji osiąga wyniki poniżej swoich możliwości lub wręcz znika z rynku.
Dave Cote dobrze zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele marki Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ przez mnóstwo lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Żeby odmienić losy producenta, Cote i jego zespół wprowadzili szereg śmiałych reform i wdrożyli niemało na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki czemu udało im się skonsolidować dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania prawidłowych wyników w krótkim i w długim terminie. Efekt był piękny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki czemu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie.
Niniejsza książka przedstawia dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać korzystne wyniki jednocześnie dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.:
Wygrać dziś, wygrać jutro to kompleksowe rozwiązanie odwiecznego problemu – jak uzyskiwać prawidłowe wyniki równocześnie w niedługim, jak i w długim okresie.
***
Historia Davida Cote’a jest równocześnie inspirująca i pouczająca, a lekcje zawarte w tej książce przydać się mogą nie tylko w biznesie, lecz w ogóle w każdej dziedzinie życia, w której chce się coś stanowczo zmienić albo osiągnąć znaczący sukces.
Rober Iger, wykonawczy przewodniczący rady dyrektorów The Walt Disney Company i bestsellerowy autor
David Cote to chodzący dowód na to, że można uzyskiwać dobre wyniki zarówno w krótkim, jak i w długim okresie. Opowiada o tym, jak wywiązywać się ze swych obowiązków w taki sposób, żeby wszyscy byli zadowoleni. A wiedzieć trzeba, iż on sam stanął przed zadaniem trudnym jak to, z którym musiał się uporać Herakles, gdy przyszło mu uprzątnąć stajnię Augiasza.
Jim Cramer, współgospodarz programu CNBC Squawk on the Street, bestsellerowy autor
David Cote wyjaśnia, jak poprowadzić producenta z grona Fortune 100 do sukcesu w długim okresie. Każdy lider biznesu z każdej branży wynajdzie w tej wartościowej książce coś cennego dla siebie.
Marc Benioff, jeden z dyrektorów generalnych i założycieli Salesforce, autor bestsellerów
Jako dyrektor generalna, która myśli na ogół o długim okresie, lecz dba też o wyniki krótkoterminowe, musiałam opracować sobie własny zbiór zasad. Jakże żałuję, iż nie miałam wtedy do dyspozycji książki Davida Cote’a. Życie byłoby wówczas istotnie prostsze! Dziękuję Ci, Davidzie. Wielu liderów z całą pewnością będzie czerpać z tego poradnika garściami.
Indra K. Nooki, była dyrektor generalna PepsiCo, Inc.
***
David M. Cote poprzez 16 lat zajmował stanowisko przewodniczącego rady dyrektorów i dyrektora generalnego Honeywell. W tym czasie wartość rynkowa firmy wzrosła z 20 miliardów dolarów do blisko 120 miliardów dolarów, gwarantując akcjonariuszom zwroty na poziomie 800 procent i uzyskując wynik niemal 2,5 razy lepszy niż S&P. Obecnie David Cote zajmuje stanowisko wykonawczego przewodniczącego rady dyrektorów Vertiv Holdings Co., globalnego dostawcy produktów i usług data center oraz jest członkiem Aspen Economic Strategy Group. Poza tym zasiada w radach dyrektorów Council on Foreign Relations oraz Conference of Montreal.